Traktorer och processorer

Problem med hydraularmarna på valtra

4 inlägg 4584 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med hydraularmarna på valtra

Skogsmartin  
#47024 Jag har problem med min valtra 6200, när jag trycker på knappen för att höja/sönka hydraularmarna händer inget, men en röd lampa börjar blinka, typ "läs instruktioner". Någon som varit med om detta?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Problem med hydraularmarna på valtra

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47036 bara en vild gissning. dåligt med olja ? i övrigt har jag ingen aning alls.:???:

Avatar Fallback

Re: Problem med hydraularmarna på valtra

nybliven mekaniker  
#47038 Tjena

Det är nog läge att ta fram instruktionsboken som du säger. Lampan låter som en felkod att något specifikt är sönder, eller finns det något liknande dödmansknapp man måste trycka in för att lyften ska fungera. Måste ju stå i instruktionsboken vad lampan är till och om det finns någon dödmansknapp. Vet att när jag skulle flytta en plog när den och traktorn (en New Holland) var klar i min hörna av verkstaden så hade jag ett rent h-vete att förstå hur man skulle få lyften att fungera, det blinkade lite fina röda lampor och sedan hittade jag någon liten knapp och wips fungera lyften prima. Roligare att skruva med gamla BM, valmetar, belarus och john deerer. Tycker att New Holland är lite speciella, en klass för sig. Man kan också slå någon Lantmännen handlare en signal om tips.

Lycka till

Mvh Daniel

Avatar Fallback

Re: Problem med hydraularmarna på valtra

Skogsmartin  
#47057 Jag hittade felet, har haft den inne i verkstan nu å kolla under en elkontakt hadde lossnat, å gott sönder men när vi höll stiften mot varann funkade det ska fixa en ny kontakt. Mvh Martin

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).