Skogsnyheter

Länsstyrelse backar om tvångsinlösen för naturreservat

5 inlägg 2119 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Länsstyrelse backar om tvångsinlösen för naturreservat

Torbjörn Johnsen  
#470293 Länsstyrelsen i Jämtland backar nu i ett reservatsärende. Efter ett möte mellan Länsstyrelse, landshövding och markägare meddelar länsstyrelsen nu enligt SVT Jämtland att de inte kommer att tvinga berörda markägare att gå med på reservatsbildningen.

Läs hela artikeln och lyssna på intervjuerna här


Senast redigerad av Torbjörn Johnsen tor 31 aug 2017, 12:11, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Länsstyrelse backar om tvångsinlösen för naturreservat

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470295
Torbjörn Johnsen skrev:Länsstyrelsen i Jämtland backar nu i ett reservatsärende. Efter ett möte mellan Länsstyrelse, landshövding och markägare meddelar länsstyrelsen nu enligt SVT Jämtland att de inte kommer att tvinga berörda markägare att gå med på reservatsbildningen.

[url]=http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=6767230[/url]. Läs hela artikeln och lyssna på intervjuerna här

Länken funkar inte i min mobil.
Dock en mycket god nyhet.
/Niklas
Senast redigerad av Niking tor 31 aug 2017, 14:04, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Länsstyrelse backar om tvångsinlösen för naturreservat

Torbjörn Johnsen  
#470299 Nu ska länken funka! Tack för uppmärksamheten:-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Länsstyrelse backar om tvångsinlösen för naturreservat

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470302 Japp nu funkar det. Bra att någon äntligen lyckas lägga band på de maktfullkomliga tjänstemännen på länsstyrelsen. Självfallet måste markägaren ha vetorätt mot reservat och dylikt på sin mark.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Länsstyrelse backar om tvångsinlösen för naturreservat

halvproffs  
#470309 Länken fungerar inte för mig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).