Skördare

Vad titta på en beg. Cat 550?

6 inlägg 8242 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad titta på en beg. Cat 550?

Flis  
#63799 Skall kika på en Cat 550 från -99 -00 någonting i morgon. Vad skall man titta på extra noga, vanliga fel?
Någon som har en broschyr på denna maskin?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad titta på en beg. Cat 550?

GremoNiclas  
#63824 Sprickor i kranen förekommer tror jag. Eller så är det bara på de större skördarna med tyngre aggregat.

Användarvisningsbild

Re: Vad titta på en beg. Cat 550?

skogsjan695xl  
#63841
GremoNiclas skrev:Sprickor i kranen förekommer tror jag. Eller så är det bara på de större skördarna med tyngre aggregat.


håller med, rätt vanligt de spricker i kraninfästningen, kolla hjularmarna om de är glappa, drygt jobb att byta dom, hyttlagringen är också bra att kolla.
Ett litet råd om det bli affär så koppla bort bromsen till hytten, det är bara broms i ena svängmotorn så den är inte ovanlig att den går sönder, och den är jobbigast att byta av dom 2.
Funkar fint att köra utan, enda som blir är att hytten vandrar iväg sakta när man står still och lutar åt nått håll.

Agg är bra att kolla också, är det ett HH agg så är spickor mycke vanligt.

Användarvisningsbild

Re: Vad titta på en beg. Cat 550?

Ahlgrens  
#337766
cat55.jpg


Blev det nån Cat550?

Användarvisningsbild

Re: Vad titta på en beg. Cat 550?

Ahlgrens  
#470294 Finns mycket bra begagnat också nu skogsmaskiner m.m.

Avatar Fallback

Re: Vad titta på en beg. Cat 550?

torpöbo  
#470300 Man bör kontrollera lönenivån i pumpväxellådan så att den inte fyller från pumparna. Har maskinen stått med miljöolja finns risken att oljan koksat och därmed kan ha byggt på avlagringar där axlar och cylindrar går ut i det fria.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).