Före och efter jobbet

Bankkontot plötsligt avslutat

9 inlägg 7183 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bankkontot plötsligt avslutat

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470032 När jag kollade dagens post, så låg det ett brev där en lokal sparbank meddelat att de (på eget bevåg) avslutat mitt bankkonto hos dem. 😡 Visserligen inga stora belopp som konfiskerades, men får banken verkligen göra så utan mitt uttryckliga godkännande?
/Niklas


Senast redigerad av Niking tis 29 aug 2017, 14:31, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Bankkontot plötsligt avslutat

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470033 Hørtes grådig rart ut, ville iverfall hørt med dei om grunnen og sjekka med ein tredjepart om sånt var lov.

Avatar Fallback

Re: Bankkontot plötsligt avslutat

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470037 I kontoavtalet skall det framgå när de får säga upp kontot.

Avatar Fallback

Re: Bankkontot plötsligt avslutat

jannee  
#470042 Spelar det någon större roll om banken eller staten konfiskerar dina surt förvärvade slantar :mrgreen:
För övrigt kan en bank avsluta ett konto om det inte rörts på en längre tid, brukar stå något finstilt någonstans, dock är de skyldiga att betala ut innestående belopp/ eller överföra pengar till ett annat konto, om du nu har det på denna bank. Konfiskera kan (får) de inte göra
Långasjö sparbank flyttar mina skogslikvid pengar (skogslikvidkonto) till ett FTG konto om jag inte tar ut dem - dock ringer de och berättar vad de gjort och varför.

Avatar Fallback

Re: Bankkontot plötsligt avslutat

mooos73  
#470063 Danske Bank gjorde samma sak för mig pga att kontot var inaktivt men dom ringde iaf och frågade vart dom skulle skicka behållningen på ca 100 kr

Användarvisningsbild

Re: Bankkontot plötsligt avslutat

totte  
#470068 Skulle väl tycka att vare sig de juridiskt får eller ej så är det oerhört dåligt kundbemötande. Skriv till banken, begär utbetalning av pengarna.

Användarvisningsbild

Re: Bankkontot plötsligt avslutat

rokon  
#470070 Det kanske är en bedragare som har avslutat kontot? Kontakta banken och säg det!

Avatar Fallback

Re: Bankkontot plötsligt avslutat

nattuggla86  
#470073 Rätten har de nog i sina vilkor men att inte säga nått innan och fråga hur man vill göra är kasst kundbemötande. Och konfiskera dina pengar lär de omöjligt ha rätt att göra.

Användarvisningsbild

Re: Bankkontot plötsligt avslutat

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470078 Dåligt kundbemötande är det onekligen. Inte lockar sådant beteende till att ha pengarna på den banken.

Och ja, kontot hade inte rörts på ett några år. Men fortfarande dåligt agerat av sparbanken, tycker ja.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).