Traktorn i skogen

Fiat 80/90 serie

22 inlägg 24914 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fiat 80/90 serie

totte  
#114768 http://www.olmstadsmide.se/

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Fiat 80/90 serie

volvo_per  
#469020 Lyfter denna tråden igen.
Hur gick det sedan? Har en fräsch fiat 80/90 på gång som ej är skogsutrustad och det känns som ett måste.

Avatar Fallback

Re: Fiat 80/90 serie

Mikael.O  
#469655
JN skrev:Bilder på begäran:


Hej.
Vet att det är en gammal tråd men undrar hur vindrutetorkare för bakrutan sitter? https://skogsforum.se/download/file.php? ... &mode=view Är torkarmotorn i taket ovanför rutan? Och kan man öppna och stänga rutan ändå? Sen undrar jag om placeringen av tanken, ligger den ovanpå bakaxeln? Och hur mycket rymmer den ungefär?

Tack på förhand :smile: :smile:
MVH Mikael

Avatar Fallback

Re: Fiat 80/90 serie

JN  
#469680 Tanken ligger ovanför och framför bakaxel, rymmer 60-70 liter, aldrig kollat exakt. Torkarmotor sitter i karossen ovanför rutan. Torkararm följer med när man öppnar.
JN

Avatar Fallback

Re: Fiat 80/90 serie

Mikael.O  
#469706
JN skrev:Tanken ligger ovanför och framför bakaxel, rymmer 60-70 liter, aldrig kollat exakt. Torkarmotor sitter i karossen ovanför rutan. Torkararm följer med när man öppnar.
JN


Tack för svar. Funderar på att göra något liknande på min 80-90. Dock har jag inte bakrutekil (än) så jag vet inte om det går att få till något som liknar något. Vet inte om vinkeln mellan torkarmotorn och torkarmen isåfall blir för snäv då rutan är lodrät men karossen ovanför lutar. Men nu har jag något att fundera på :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Fiat 80/90 serie

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470035 Byt rutan till lexan och sätt torkare direkt i rutan, gör även kil i lexan

Avatar Fallback

Re: Fiat 80/90 serie

Mikael.O  
#470038
bengt.a skrev:Byt rutan till lexan och sätt torkare direkt i rutan, gör även kil i lexan


Tack för tipset, har jag aldrig tänkt på :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).