Jakt och Fiske

Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

10 inlägg 8036 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

Torbjörn Johnsen  
#468486 Tidningen Svensk Jakt skriver att en sällskapshund av rasen Cavalier King Charles Spaniel togs av en varg strax norr om Stockholm i morse. Ägaren var ute och rastade hunden som sprang lös när en varg plötsligt kom och tog den och försvann.
Här hittar ni artikeln i Svensk Jakt.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

Bax  
#468524 Aah, biologisk mångfald närmar sig Stockholms innevånare. Så bra att även dom får uppleva den.

Avatar Fallback

Re: Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

isteskog  
#468528 Blir väl livat i holken nu i Stöckhölm ..... 8)

Avatar Fallback

Re: Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

tallen100  
#468532 Nu får dom se hur härligt det är med varg 😡

Användarvisningsbild

Re: Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

anersimyra  
#468540 Händelsen ägde rum en bra bit från det ni tror är Stockholm.. :wink:

Avatar Fallback

Re: Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

axwell  
#468548
anersimyra skrev:Händelsen ägde rum en bra bit från det ni tror är Stockholm.. :wink:

anersimyra har nog rätt i sin analys, redan Hasse&Tage hade koll på vad stockholmarna visste om livet utanför tullarna.

Den där platsen i Uppland är ju långt upp i "lapphelvetet" för många tookholmare. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

jannee  
#468564 Absolut rena landet för en Stockholmare, det är dit han/hon/den beger sig när de ska visa de små kidsen hur det var en gång i tiden. Eländigt och dant.
Nu finns det också tydliga bevis hur farligt där är att vistas därute. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

Bax  
#468566 Hursom, det är bra att stadens innevånare får uppleva det Walt Disney inte har med i sina filmer.

Användarvisningsbild

Re: Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

Mats_Orberga  
#468590 Jag tycker synd om hunden och familjen oavsett var de bor. Ren galenskap att låta vargen härja fritt!!!

Avatar Fallback

Re: Varg tog sällskapshund norr om Stockholm

tallen100  
#468596
Mats_Orberga skrev:Jag tycker synd om hunden och familjen oavsett var de bor. Ren galenskap att låta vargen härja fritt!!!

Håller helt med :cry:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).