ons 30 aug 2017, 20:25#470193
Chrissofsweden skrev:Sågen isärskruvad och näst på tur är alltså förgasaren.
I med ny bränsleslang och filter.
1502580730_image543.jpeg
ny medlem
lånar tråden lite,
Har en lika såg 238g från 1987tror jag som jag satte fart på efter många års sovande, och okänd historik, den var enormt skitig.
men med bra kompression, och så "ny" ut efter en rejäl tvätt.
Bytte bränsleslang+ filter sedan i med ny aspen 2 så hoppade den igång.
Blev inte klok på bränslslangen jag köpte av handlaren. Med den nya slangen blev det som på din bild att filtret hängde rakt ner i tanken.
med gamla slangen så låg filtret i tanken på tankens botten och kunde följa med när sågen lutades.
Vänder man på slangen så når inte den korta änden till förgasaren. Men filtret kunde då röra på sej i tanken botten.
Kikade på en 242:a på jobbet där var det lång slang i tanken. så fitret låg på botten och kunde följa med när sågen lutades.
Har jag fått fel slang?
Eller ska filtret hänga rakt ner?