Jakt och Fiske

Bockjakt 2017

29 inlägg 13433 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bockjakt 2017

Erre  
#468077 Ja det är dags att starta upp en ny tråd.
Inte långt kvar nu.

Är det någon som har varit flitig och spanat på markerna? Kanske till och med fotat någon bock?

Skitjakt önskar jag er alla som ska ut på onsdag.

Och så vill vi se bilder på hur det går för er.



   TS
Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

jannee  
#468081 Ja nu ska de oseriösa (trofé) jägarna återigen ut och ännu mer skjuta sönder en dålig stam :mrgreen:
Nää tacka vet jag hur duktig lo och räv kan vara :grin:
Stoltheten har inga gränser när man lyckas fylla på med ännu en trofé - gris är inte lika statustyngt :oops:

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Erre  
#468091 Är nog mer så att jaktåret för mig startar med bockjakten.

Men bara lugn.
Blir jakt även på hornlöst vilt. :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468094 Dåligt med rådjursobsen. Har sett ett rådjur skymta förbi. Men jag såg inte vad det var för sort.

Nu följer man väderprognosen med spänning. Från mycket regn till åska på morgonen. :-ss

Får se var det landar.

Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

kungsis  
#468115 Det är ju tradition att ta med studsaren och gå ut lite, men det vete tusan om jag skjuter något. Jag brukar spara rådjuren till senare på året. Bl.a har jag två fjolingar, en bock och en get, som vore lagom att plocka bort när de fått äta till sig lite mera. Fast jag har en gammal elak luring, med stort revir, som stundtals visar mig på min mark och skulle jag få syn på den så smäller det nog.

Mvh
Kungsis

Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

erm  
#468118 Årets högtid enligt mig, äntligen. 6 rådjur vid två obs, på två marker. Därav 2 bockar, den ene en mördarbock som jag hoppas kunna nedlägga... vi får se. Skit jakt på er alla!!

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Äboda  
#468120 Var ute och spanade lite igår. Skrämde först upp en dovhind sedan kom get och kid smygande ut ur örnbräkenodlingarna men ingen bock siktades.

Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

r93  
#468131
jannee skrev:Ja nu ska de oseriösa (trofé) jägarna återigen ut och ännu mer skjuta sönder en dålig stam :mrgreen:
Nää tacka vet jag hur duktig lo och räv kan vara :grin:
Stoltheten har inga gränser när man lyckas fylla på med ännu en trofé - gris är inte lika statustyngt :oops:


Jag jagar för att äta köttet, att du har sönderskjuten stam pekar ju bara på att du har fel jägare på marken.

Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

Blivande snickare  
#468206
r93 skrev:
jannee skrev:Ja nu ska de oseriösa (trofé) jägarna återigen ut och ännu mer skjuta sönder en dålig stam :mrgreen:
Nää tacka vet jag hur duktig lo och räv kan vara :grin:
Stoltheten har inga gränser när man lyckas fylla på med ännu en trofé - gris är inte lika statustyngt :oops:


Jag jagar för att äta köttet, att du har sönderskjuten stam pekar ju bara på att du har fel jägare på marken.

Jannee skrev med glimten i ögat, observera gärna smileyna :-bd :smile:

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

JensSkoog  
#468223 Första bocklåret i frysen, och jag har inte lossnat ett skott :d

I.ö. det största låret från rådjur jag sett :wink:

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Seb macahan  
#468230
JensSkoog skrev:Första bocklåret i frysen, och jag har inte lossnat ett skott :d

I.ö. det största låret från rådjur jag sett :wink:


Är man snål är det helt ok o köra över dom med bil också Jens :mrgreen: , men då behöver du inte vänta tills det är jakttider. När blir de lovliga i Norge med tanke på att du redan har ett i frysen? Är det vår jakt på Bock i Norge också?

Själv får jag se om jag ger mig ut, brukar vara väl varmt och magra uslingar till bockar fulla med löss o fästingar. Men jag kanske går ut ändå. Vore kul om nån grävling eller räv kom förbi. Förresten är det någon mer som hört talas om Björn observationen i SKÅNE!!!, kan vara bra o veta på bockpassen :surp: . Huruvida det stämmer eller ej vet jag inte men fick via Vargobs flera bekräftade källor som hört björn ryta och vissla samt två vittnen som sett björnen???

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Bax  
#468242 :grin: en polare skickade ett MMS kl 05:30, där han satt på pass i ösregnet.
När jag kommer på jobbet ett par kilometer bort står en jättefin bock alldeles utanför staketet.
Den bocken valde rätt ställe att vara på

Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

tyke  
#468244 Såg två getter med varsin kid och två mycket blöta fältharar. Det rengnade regält på morgonen men nu håller det upp så ikväll tar vi nya tag igen.

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

halvproffs  
#468245 Solsken och en underbart fin morgon...men vad hjälpte det

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

JensSkoog  
#468251
Seb macahan skrev:
Är man snål är det helt ok o köra över dom med bil också Jens :mrgreen: , men då behöver du inte vänta tills det är jakttider. När blir de lovliga i Norge med tanke på att du redan har ett i frysen? Är det vår jakt på Bock i Norge också?

Kunne väl tagit några med bil, så många som finns i skogen där jag driver, men jag lämnar dom till jägarna :wink:

Bockjakten är från 10 augusti till 23 desember. Eftersom jag sköter en skog på 17,8 ha. får jag lott av jakten. Många små skogsegedomar här, och dom som jagar holler koll på vem som ska ha vad när dom skjuter rådjur eller älg. :-bd

Vårjakt på bock är det väl inte, som jag vet av :?: :?:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).