ons 09 aug 2017, 00:17#467351
Jag är på span efter nåt nytt att dra skogsvagnen med. Grizzly 450 EPS 2017 är slut här på orten. Till saken hör att Yamaha-handlaren trodde att 2018 Kodiak/Grizzly 450 EPS skulle sakna diffspärr plus att de stigit till närmare 90 000.
Jag fick erbjudande om en sprillans 2017 CanAm Outlander Pro T3 450 (traktorreggad, servo, insprutning, winsch, alufälgar och grövre däck), rätt bra pris faktiskt. Dessutom har de nån slags kubik-kampanj; man får valfria tillbehör för 4500:-, en 570 skulle få 5700 osv. Kraftig bukplast är ett måste, kanske frontbåge? Man kan även slopa tillbehören och istället uppgradera den tvååriga garantin till fem år.
CanAm har ju nån form av automatisk diffspärr om jag förstått rätt. När det börjar slira ska det låsa framdiffen. Säljaren menade att BRP med tiden gjort ingreppet snabbare än när detta först lanserades. Dessutom ska de traktorreggade ha en lägre utväxling på lågväxeln än de terrängreggade.
Någon som har erfarenhet av CanAm automatik, hinner den med innan bakhjulen grävt ner sig? Driftsäkerhet på viskokopplingen mm? Kvalitet på maskinen? Det kanske är fiffigast att prioritera garantin? Tacksam för synpunkter.