Bilar

Fullsize Pickup by Slurfi

753 inlägg 319006 visningar 49 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#465872 Colorado/Canyon heter de nuförtiden som kallades S10 förut.
Drivlinan är nog en vanlig amerikansk modell, stabil och fin. Strax över 300hk.
Frågan är om du inte ska gå upp till en Fullsize ändå, och såklart V8 för bästa komfort.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Avslutat-01  
#465881 Håller med Slurfi, köp hellre en fullsize V8....
min erfarenhet av att gå från S10 med bensin V6 är att dels har du bättre komfort i fullsize plus att V8 bensin går billigare

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

bgl  
#465885 Ang chevrolet S10: om bilen har triplexdrag måste du kolla regbeviset. Kan vara så att 50mm-kulan får dra bara 1500kg.

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

skogshasse  
#465976 sitter och tittar på en silverado k2500 årsmodell och den får bara dra 2000 kilo. Vad ska man leta för bil med v8 om man vill kunna dra 2700 kilo minst. jag har ce körkort

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

bgl  
#465991 Min välputsade(!) Chevrolet Silverado k1500 årsmodell 2001 får enligt regbeviset dra mer än den egentligen får, 3850kg!
Kan variera mycket mellan olika exemplar, beroende importsätt, hur den reggats från början mm. Jag tror att det vid något tillfälle fanns en maxvikt för 50mm kula på 2000kg. Som jag skrev tidigare, regbeviset för en bil måste kollas noga.

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466059 Oj! 3850kg är massor, men det är nog vad draget klarar inte vad man får dra med bilen.
Regbeviset bestämmer, och jodå det är svenska påhitt vid import osv som avgör det mesta.
Jag börjar sakna vändskivor osv mer kraftiga konstruktioner i Sverige sånt finns ju i andra länder i större antal.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

skogshasse  
#466974 nu har det blivit en till bil på gården det blev en cheva s10 får så om man blir nöjd jag får i alla fall dra woodmizer sågen lagligt

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466999
@skogshasse skrev:nu har det blivit en till bil på gården det blev en cheva s10 får så om man blir nöjd jag får i alla fall dra woodmizer sågen lagligt

Härligt, kanske en bild mm fastän detta är Fullsizetråden?

   TS
Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

skogshasse  
#470097 i dag var man in och besikta chevan (s10) och allt fungera som det ska fick beröm över bromsarna dom var jämna och tog bra så 1 september tar man in den så då får man se hur törstig den är

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

skogshasse  
#480032
1510083510_img_2038.jpg
1510083482_img_2037.jpg


här kommer lite bilder på bilen och sågen. jag var på väg hem till min far för lite sågning i somras.

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

JörgenO  
#480057 Bilen ser fin o rostfri ut. Jag är nyfiken, hur lång är såg/släpkärran?

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480066 Stiligt ekipage, kul med puts på prylarna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

totte  
#480068 Mycket snyggt! :-bd

Avatar Fallback

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

skogshasse  
#480085
JörgenO skrev:Bilen ser fin o rostfri ut. Jag är nyfiken, hur lång är såg/släpkärran?


jag har förlängt sågen med två 0,5 meters bitar vilket blir 1 meter så jag kan såga 7,20 meter långa stockar men man måste då vara riktigt noga med att stocken ligger rätt

Användarvisningsbild

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#486252


Mjahaja, nu gäller det bara att vinna penningen först så skaffar man en sån eller två.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).