Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Rimligt pris för slagklippning?

9 inlägg 11037 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rimligt pris för slagklippning?

Pe_Er_79  
#466484 Vad är det rimligt att betala för att få lite åkermark till snyggad med traktor och slagklippare? Brukar man få betala per timme?



   TS
Avatar Fallback

Re: Rimligt pris för slagklippning?

jannee  
#466487 Kommer du undan med 500 kr/timme vid användning av en betesputs får du allt vara nöjd. Troligtvis vill bonden ha närmare 600 kr/timme vilket jag personligen tycker är väl magstarkt.

Avatar Fallback

Re: Rimligt pris för slagklippning?

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466492 Det går ju ta in en handgubbe med gräsröjare för 350kr tim om man tycker en traktor och gubbe och puts på tre meter för 700 kr tim är dyrt.

Avatar Fallback

Re: Rimligt pris för slagklippning?

Blondin 750  
#466500 125 hk traktor + 2,75m betesputs, 750:-/tim. exl.moms, samma taxa de senaste 5 åren.

Avatar Fallback

Re: Rimligt pris för slagklippning?

Pe_Er_79  
#466528 Nu var det en slagklippare jag tog upp, när jag skapade den här tråden. Men det kanske är samma/lika pris, oavsett om det handlar om slagklippare eller betesputs?

   TS
Avatar Fallback

Re: Rimligt pris för slagklippning?

Blondin 750  
#466542 Det var slagklippare jag menade, inte en betesputs med roterande knivar typ gräsklippare. Här var det jag som var slarvig med orden.

Avatar Fallback

Re: Rimligt pris för slagklippning?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467742 640-800 kr/h+moms

Användarvisningsbild

Re: Rimligt pris för slagklippning?

loppan  
#467748 750 kr för Ilsboröjare med kedjor här i trakterna.
En maskin med högt slitage som går relativt tungt.
Bara gubben i hyttens timpeng är 275-300 kr
Det är en relativt hög timpeng som är befogad på en maskin som går på små objekt med få timmar.
I en upphandling på större objekt lär priset sjunka.

Bonden Jönsson(fiktiv person) har en förmåga att stirra sig blind på timpengen.
Om jobbet tar två timmar så blir det inte många kronor ändå.

Avatar Fallback

Re: Rimligt pris för slagklippning?

valtra121A  
#467760 Generellt verkar det vara väldigt låga timpengar i skog o lantbruk, sällan finns det nån kalkyl inblandad tyvärr! Den som räknar seriöst o är duktig får sällan den respekt som förtjänas tyvärr.... Billig Tim peng är inte samma sak som billigaste totalpris!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).