Jakt och Fiske

Söker jakt runt Karlstad

9 inlägg 9714 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Söker jakt runt Karlstad

Pan  
#407422 Jag gör ett försök här så får vi se: Jag är relativt nyinflyttad i Karlstad och söker efter jakt. Allt av intresse: Allt från gästjakter, plats i jaktlag eller eget arrende. All typ av jakt är intressant, även om jag i första hand har jagat fågel och älg tidigare. Bor strax öster om Karlstad, och ju närmare desto bättre naturligtvis, även om jag inte har något emot att köra nån timme beroende på vad som erbjuds. Är glad och trevlig för det mesta. Tycker om och deltar gärna i alla delar av jakten, från viltvård och passröjning till slakt och styckning. Sitter lika gärna på pass som går i drevkedja och liknande. Har tyvärr ingen hund men har funderingar på att skaffa. Hoppas innerligt på att få komma ut på något i höst åtminstone, men utan kontakter verkar det vara svårt.

Svara direkt i tråden eller via PM.
/Nils



   TS
Avatar Fallback

Re: Söker jakt runt Karlstad

Pan  
#466150 Jag uppar den här tråden inför hösten. Allt av intresse som sagt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Söker jakt runt Karlstad

Rohdin  
#466156 http://www.brattforsjvf.se/ (är inte helt säker på hur det ser ut i dagsläget om kontaktuppgifterna stämmer då jag flyttat norrut).

Kan även vara värt och att kolla på https://storaensoskog.se/om-oss/viltfor ... t/kontakt/

Rohdin

Användarvisningsbild

Re: Söker jakt runt Karlstad

sundelius  
#466157
Pan skrev:Jag uppar den här tråden inför hösten. Allt av intresse som sagt.

Orkar du till Dalsland så ska vi nog kunna ordna något till hösten

Avatar Fallback

Re: Söker jakt runt Karlstad

stektlök  
#466172 Karlstad.... vad ligger arrenden på området ? 80-120 kr/ha ?
Kör ut en annons i lokala blaskan å erbju dig betala 200 kr/ha !

Eller... nä de här ä juh skogsforum och i 1:a hand så rekommenderar vi att köpa skog å mark :d

Jag har tittat lite på skogsfastigheter mellan mora och östersund på senaste! Dom skänker bort dom :) nästan.

Avatar Fallback

Re: Söker jakt runt Karlstad

Pan  
#466192
sundelius skrev:
Pan skrev:Jag uppar den här tråden inför hösten. Allt av intresse som sagt.

Orkar du till Dalsland så ska vi nog kunna ordna något till hösten


Tack för erbjudandet, men jag har redan jakt i Dalsland. Tänkte se om det gick att hitta något närmare. Tråkigt att köra nästan två timmar för att vaka lite räv eller skjuta en duva.

   TS
Avatar Fallback

Re: Söker jakt runt Karlstad

Pan  
#515586 Ja, då närmar det sig ett nytt jaktår så jag uppar den här igen och hoppas på napp. Jag har alltså en mark att jaga på men det är lite långt att åka,
och jag skulle gärna ha något lite närmare för att kunna jaga lite mer spontant.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Söker jakt runt Karlstad

Huggar Herman  
#515589 För några år sedan så försökte jag byta jakt (Har 5 jakträtter i ett VVO på ca 1300 ha i sydvästra Värmland.) mot viltförvaltning. Jag var ute efter någon som kunde tänka sig att röja lite pass, fixa lite utfodringsplatser, sätta ut saltstenar osv. i utbyte mot älg och småviltsjakt.

Intresset för detta var i stort sett obefintligt!
Man tycker att för någon som är jaktintresserad så borde detta vara ett ganska bra erbjudande då man får chansen att lära känna markerna bra och chansen att utifrån sina egna önskemål påverka jakten, men det var tydligen inte så.
Att betala (i mina ögon stora pengar) för jakt går tydligen bra, men lite arbete är ointressant. Är min tanke helt fel eller lyckades jag inte hitta "rätt" jägare.

Jag inser att detta var lite off-topic och jag kan tyvärr inte hjälpa dig just nu, men för några år sen hade du varit hjärtligt välkommen. 🙂

Avatar Fallback

Re: Söker jakt runt Karlstad

Pan  
#515590 Ok, jag uppfinner en tidsmaskin och återkommer. :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).