Socialt (mer om oss)

Oförstående!!

39 inlägg 14258 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Oförstående!!

nexon  
#45740 har samma problem här, fast det är ömsesidigt. Hon kollar ngt hästforum och jag kollar så klart skogsforum....
laptopen hoppar mellan knäna på mig och sambon. Man måste ju kolla på skitiga jobb på discovery med. Sambon förvånade mig nu i helgen när hon sa att hon ville lära sig köra motorsåg. Så det blev en liten skola i vedhögen. Men hon tjatar om att fälla träd. Tror det får vänta lite.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45744 hmm ja själv har man ju sån "tur" så man inte har någon kärring ^^ men det kommer väl med tiden oxå skulle jag kunna tänka mig ^^

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

swe#kipp  
#45746 tja vad kan man säga ,,, tjejer det är konstiga killar det :D

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45747 Vi var några som satt å tittade på en film i helgen.
Vid ett tillfälle så var det en bil som körde på en väg å i bakgrunden en bra bit bort så såg man en rätt stor virkesvälta upplagd.
Direkt så sa man till dom andra: Såg ni virkesvältan!!

Hm man blir lite yrkes skadad....

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45795
Henrik K skrev:Vi var några som satt å tittade på en film i helgen.
Vid ett tillfälle så var det en bil som körde på en väg å i bakgrunden en bra bit bort så såg man en rätt stor virkesvälta upplagd.
Direkt så sa man till dom andra: Såg ni virkesvältan!!

Hm man blir lite yrkes skadad....

Så är det för mig med, fast kanske mer på jordbruk och jänkebilar.
Ser man nåt helintressant så tror jag iaf att alla andra är intresserade
men man har bitit sig i foten många ggr.
Kan bli extremt när frugan frågar om jag såg det fina huset vi körde förbi men
jag har inte sett nåt hus men ett fint garage och nåt intressant som skymtade därinne.

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45803
Slurfi skrev:
Henrik K skrev:Vi var några som satt å tittade på en film i helgen.
Vid ett tillfälle så var det en bil som körde på en väg å i bakgrunden en bra bit bort så såg man en rätt stor virkesvälta upplagd.
Direkt så sa man till dom andra: Såg ni virkesvältan!!

Hm man blir lite yrkes skadad....

Så är det för mig med, fast kanske mer på jordbruk och jänkebilar.
Ser man nåt helintressant så tror jag iaf att alla andra är intresserade
men man har bitit sig i foten många ggr.
Kan bli extremt när frugan frågar om jag såg det fina huset vi körde förbi men
jag har inte sett nåt hus men ett fint garage och nåt intressant som skymtade därinne.



Exakt
Du ser den fina bilen i garage öppningen och frun såg dom fina gardinerna i huset.
Man ser det man är intreserad av.

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

totte  
#45809 När vi precis hade gjort upp om att köpa det här huset så for vi ut en dag för att gå runt lite i terrängen och kolla omgivningarna. Det var i maj, när vi kommit upp i skogen och ut på ett hygge fick hustrun syn på en, säger en enda, murkla. Hon är fullständigt svampplockningsgalen. Efter en bra stunds promenad runt så sa jag nåt om att det var ju fin utsikt upp mot berget, varvid min kära lagvigda sade: "Vilket berg??" :lol: Efter murklan hade hon inte lyft blicken över knähöjd någon gång på åtminstone en halv timme.

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

totte  
#45810 Skulle väl tillägga att hon inte är ett dugg intresserad av mina maskiner :shock: :shock: Å andra sidan är jag INTE intresserad av hennes senast genomspelade bridgebrickor heller 8) . Som tur är har vi varsin dator, hon spelar bridge, jag kollar skogsforum :grin: .

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

skogsrået  
#45867 I vår familj är det alltid JAG som sitter o hänger på skogsforumet. Men vi pratar ALLTID skog o maskiner-kul med gemensamma intressen tycker jag. Förutom skogsforum blir det att kolla mycket maskinannonser eller maskinfilmer på you tube på nätet tillsammans...
Men bloggandet är det jag som står för...älskar att skriva!!!! :grin:
Så jag får verkligen vara nöjd att jag kan dela mitt skogsmaskinsintresse med min sambo...men däremot är han inte så intresserad av lastbilar som vad jag är!!!!!!!! :wink:

Avatar Fallback

Re: Oförstående!!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45880
nexon skrev:har samma problem här, fast det är ömsesidigt. Hon kollar ngt hästforum och jag kollar så klart skogsforum....
laptopen hoppar mellan knäna på mig och sambon. Man måste ju kolla på skitiga jobb på discovery med. Sambon förvånade mig nu i helgen när hon sa att hon ville lära sig köra motorsåg. Så det blev en liten skola i vedhögen. Men hon tjatar om att fälla träd. Tror det får vänta lite.


Det där låter ju grymt bra! Och så en liten skogshäst, så kan hon brossla när du sågar...

Avatar Fallback

Re: Oförstående!!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46054 haha! detta var kul läsning :lol: ...och jag känner igen en hel del av fenomenen , och som "totte" säger : tur att vi har ett mindre nätverk i huset med varsin dator :lol: nämnde nåt om en blogg på skogforum... och den blicken jag fick skulle säkert skära genom en plåt av hardox ...eeeh! :)) :))

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

GremoNiclas  
#46095 Det bästa kanske vore om man hade ett fruntimmer som också körde maskin, så man kan vara knäppa tillsammans. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Oförstående!!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46106
GremoNiclas skrev:Det bästa kanske vore om man hade ett fruntimmer som också körde maskin, så man kan vara knäppa tillsammans. :lol:

Jag tror inte riktigt på det, man måste nog leva varsitt liv tillsammans, om man säger så.
Men det mesta brukar ju funka om viljan finns, har jag märkt.

Avatar Fallback

Re: Oförstående!!

Rank  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46590
tja vad kan man säga ,,, tjejer det är konstiga killar det


Tja ,min fru er kanskje litt utenom det vanlige.
Jeg hugger "mye" ved, men når jeg begynner med kapping, klyving og pakking er hun minst like ivrig som meg og jobber som en kar.
Hadde en gammel Mazda B2600 som jeg benyttet som skogsbil, kjørte hjem ved med m.m. Da den ikke gikk gjennom EU kontroll lenger gikk min fru ut og kjøpte en ny gammel Mazda for som hun sa, du må jo ha noe å kjøre i skogen med. :grin:

Her om dagen snakket jeg litt om å kjøpe en motorsag til da så hun og mente det "det syns jeg du skal om du skal ha en motorsag samling kan du jo ikke ha bare 4 stykker" Så nå blir det trolig en Stihl til :lol:

Så vel er hon konstig, men på et meget positivt sett. :grin:

Avatar Fallback

Re: Oförstående!!

DunderBabe  
#46606
Slurfi skrev:
GremoNiclas skrev:Det bästa kanske vore om man hade ett fruntimmer som också körde maskin, så man kan vara knäppa tillsammans. :lol:

Jag tror inte riktigt på det, man måste nog leva varsitt liv tillsammans, om man säger så.
Men det mesta brukar ju funka om viljan finns, har jag märkt.



De funkar jätte bra om båda kör maskin...vi kör till och med åt samma företag...dock olika skift! :smile:
Måste bara lära sig den gyllene regeln att "hemma stannar hemma" och "jobbet stannar på jobbet"...men likförbannat sitter man hemma i tv soffan och surrar maskiner/skog :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).