Skördare

dasa 380 b

54 inlägg 27539 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

dasa 380 b

everts  
#463020 hej har en valmet skördare med dasa 380 b med sp 551 agg. men jag får ej knivarna att öppna o sågen att gå ut, tar gärna emot tips. minnes batteriet e bytt, får kontakt vid test från spakar till dator och från dator till agg. något strul med datorn ?



   TS
Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

skogsjan695xl  
#463023 Öppnar dom i testläge ?

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#463024 jo det gör dom, även sågen kommer ut då.

   TS
Avatar Fallback

Re: dasa 380 b

skogsintresse  
#463048 Strå det FT någonstans på skärmen? Har du automatkapgivare aktiverad? Tror det står Ak i skärmen.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#463094 Ska kolla.

   TS
Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#463096 Står endast mk och vapt i skärmen.

   TS
Avatar Fallback

Re: dasa 380 b

skogsintresse  
#463155 OK. Hade du sparade variabler som du la in igen efter att du bytt batteri? Hade du samma problem innan du bytte batteri? Har du expansionsbox? Kolla om den är vald i meny.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#463157 nej har inga sparade variabler utan la in från pärmen med instruktioner. jo jag hade samma problem därför kollade jag batteriet och det var helt slut, jo jag har expansionsbox, ska kolla om den e vald i menyn,

   TS
Avatar Fallback

Re: dasa 380 b

skogsintresse  
#463158 Kommer jag ihåg rätt så kanske ligger kniv öppna o stäng, svärdmatning och färgmärkning i den. Har inte något schema hemma. Om du har en manual så kolla under elschema där står det.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#463223 hej, jo nu går det, men kom ett nytt problem med att sågen kommer ut men går ej, men går på testet.

   TS
Avatar Fallback

Re: dasa 380 b

skogsintresse  
#463238 Vad var felet? Är osäker på om du måste ha grip (knivar)stäng för att sågen ska snurra. På D4 är det så.

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#463310 expansionsboxen var ej på.

   TS
Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#463529 tyvärr funkar det ej fortfarande har problem med att på test så går sågen men när man ska köra så går den ej, säkringen går också ibland, tacksam för tips. jag börjar tro att jag har något fel i datorn. skulle va bra om någon hade ett minneskort passande dasa380b med sp 551 agg.

   TS
Avatar Fallback

Re: dasa 380 b

skogsintresse  
#463538 På en del maskiner sitter det en vit låda med relä och fyra säkringar. Vilken säkring är det som går? Är det till skärm, givare eller magneter?
Kan vara en kabel eller magnet som drar för mycket ström. Eller någon givare som strular om det är den säkringen som går. Händer det alltid när du använder samma funktion? Funkar svärd hemma?

Användarvisningsbild

Re: dasa 380 b

everts  
#463646 nu har jag det mesta att funka men säkringen till datorn går ibland alla utgångar utom 11 sågen lyser nu grönt men 11 lyser orange så det är väl något fel där, men det borde vara i datorn för jag har haft bort alla kablar och 11 lyser ändå orange? men sågen funkar ändå nu.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).