Motorsåg och handhållet

T H L ?

8 inlägg 4085 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

T H L ?

nic0le  
#462874 Hej vilken av T H eller L ställer jag in hur mycket bensin förgasaren får?. Inte för det kanske spelar nån roll men den sitter på en trimmer motor husqvarna. Behöver mera kraft i den så att den orkar lådbilen den sitter på. Den verkar inte vara så stark fast när vi testade den så hade jag satt den åt fel håll så det blev baklänges snigel rally :-bd blir väl så när mammor leker mekaniker :d . Brukar använda motorsågs motor annars men nån sa att den här skulle vara bättre...



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: T H L ?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#462880 Räcker en sån motor till detta, T är tomgång L är lågvarv H är högvarv, brukar skruva in L och H helt och 1-1,5 varv ut, sen får man justera lite åt båda hållen på skruvarna för att få jämnt drag på det

Avatar Fallback

Re: T H L ?

nic0le  
#462892 Tack. Alltså tveksam men har filat lite på insug osv men nå vidare fort lär det nog inte gå. Ska testa snart

   TS
Användarvisningsbild

Re: T H L ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#462925 Släng i nån bild på ekipaget sen?

Avatar Fallback

Re: T H L ?

nic0le  
#463130
1499537486_20170708_200810.jpg
Den e inte så skit snygg men de e en snowracer egentligen innan jag gick loss på den. Skulle göra en "snöscoter" först typ men snön hann smälta bort innan jag krånglat klart med framaxeln :ymparty:

   TS
Användarvisningsbild

Re: T H L ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463136 Spännande!

Användarvisningsbild

Re: T H L ?

MartinH  
#463141 Satte en motorsågsförgasare från en Jonsered på min Zundapp 50-kubiks sjuhästars (de hette så i alla fal). Det gick bra mopeden blev varvvillig men kanske tappade lite i vridmoment.

Körställningen ser lite avig ut, kanske styret skulle gå längre bak och en bättre sittplats.

Hur fort går denna skapelse?

En sak jag tänker på vilken utväxling har du på ekipaget?
Har du för hög utväxling så kommer inte motorn att varva som den ska antar jag.
Då spelar det nog inte så stor roll hur förgasaren är inställd.

Det kan ju vara bra att anpassa utväxlingen så den inte går så fort :grin: beroende på vilken ålder det är på dina barn. Sänker man hastigheten blir den dessutom starkare vilket gör att den går att köra på fler ställen!

Var sitter bromsarna?

Annars verkar du lagt ned en hel del tid och kraft på denna scoter, lycka till!

Med vänlig hälsning!
MartinH

Användarvisningsbild

Re: T H L ?

totte  
#463163 Skojigt! Är det nån slags planetväxel som remmen driver mot, ser ut som där vore nån röd grunka på bakaxeln? Och hur många kubikcentimeter är motorn hu har?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).