Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89694 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

orre  
#44824 TRX 450 (med kärra vid behov) då jag bor på fastigheten :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

buster67  
#44859 Bm 400 :smile: och nogon gång case jx80 :sad: kjør helst min gammla trotjenare 400an :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44873 Jag kör fullsize jänkepickis och trivs finemang, bra och rejäl kärra med markfrigång och tyngd.
6 sittplatser och skotern ryms på flaket, 300hk och V8 muller.
Jag vet ingen bil som kan konkurrera?
GMCokt2008.jpg

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Rickard Eklund  
#44932 Normalt kör jag L200 men för tillfället står den stilla pga. motorhaveri men med lite tur är den igång imorn.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44968 själv kör man också amerikanskt... cheva colorado z71, lite dyrare bensinräkning än om man skulle ha köpt japanskt men priset var lägre samt en mycket bättre finansering gjorde att jag valde att köpa amerikanskt, behövde inte lägga in någon kontantinsats i början då jag hade ont om pengar.....

varit mycket nöjd över den än så länge, dock jobbigt att den drar ca 1,2-1,5 liter milen....

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

flisshejk  
#44970 Kör en 98:as 4wd Cheva S10 picup en mycket behändig och mjuk bil mot för Kingcaben jag hade tidigare.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

nexon  
#45733 jag dönar ut i skogen med min atv yamaha kodiak 450. timmer vagn om jag behöver. Har såg i låda från öb, försvarets gammla sjukvårdslåda. Och egen designad hållare fram för stora sågen, och en liten matlåda. Man kan ju bli hungrig på kuppen. Käka granbarr är tröttsamt.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

mrlynx  
#45974 för tillfället en subaru legacy turbo -92
200+ hk och fyrhjulsdrift

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46117 Är det ingen som provat på Caddy 4motion. Tycker den verkar intressant om man bara vill komma ut till skogen med lite grejjor och vägen är lite halvkasst skottad. I och försig ingen risk på dom här breddgraderna.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46128
Bild

Jag har inte testat den själv, men enligt bilden ser den väldigt lågbyggd ut
och det är ju mkt viktigare än 4WD eller 2WD att den är rejält hög.
Helst vill man ju åxå ha på rejäla hjul och det verkar inte finnas plats för det i hjulhusen.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46153 Den ser ju högre ut än vad caddy orginal gör.
Har inget direkt behov av en offroad bil, bara en som klarar av att åka i backar när vägverket ligger och sover tidiga mornar.
Att den sedan lastar lite mer i ett stort utrymme är ju heller aldrig fel :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46159 chevrolet 2500 hd exteded cab -95 , ..förmodligen den mest utprovade bil som gått i produktion på denna jord , då denna har exakt samma chassie som hummer H 1 som användes i i gulfkriget ...nu vill jag ju samtidigt inte förespråka krig. överhuvudtaget , men detta grundchassie har funnits sedan i början på -90 , och v8 an på 6,5 L är en lyckad , men samtidigt misslyckad utveckling av det tidigare blocket som var på 6,2 .... och i samband med att motorn borrades upp till 6,5 så monterades en turbo , och STANADYNES urusla styrsystem till insprutningen , ..tanken var att bränslereserven i rotationspumpen skulle räcka till för att kyla ner styrenheten , vilket misslyckades., och därför finnes en massa ombyggnadssatser för att flytta denna , ;) , ...men det går att plocka massor av energi ur denna 6,5 TD ... bara man vet hur ^:)^

och jag har modifierat och bökat runt lite med insuget o.s.v , "promtrimmat" kn -filter ... och jag kan säga att det känns skönt att ha samma kraft och fortfarande inga motorproblem efter 37 000 mil ...för att inte tala om alla "tomgångstimmar"

kort sagt ! ..byggt för att köra med ! (finns nog ingen annan motsvarighet i utveckling vad det gäller v8 )

chevy rules!

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46204 Det är en mkt trevlig apparat, som härstammar från 1988, lite äldre än du trodde.
Chevas Diesel V8 har i dag 360 hk original från fabrik.
http://www.blackrace.nu/resultat.asp?year=2008
Kolla på resultaten från 2008-08-23 Forvägen/Kiruna så ser ni att som fjärde snabbast bil
var en Chevy Silverado 2500 HD Crew Cab Diesel med 470 hk och 1200nm vrid, kul att endast 2 trimmade Mustanger
och en tokladdad Audi kom före 3-tons loket, mao en respektabel firmabil.
Jag åtekommer med bilder på racet.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46207 Volvo 745 för tillfället privat kör jag ochså volvo en v70 2006.


Vill inte lägga massa pengar på flådig firmabil utan lägger hellre de pengarna på sånt som behövs till företaget.
Usch va snål och gniden jag lät nu :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

stegmaster  
#46218 jag åker en chevy tahoe 6,5 td 1997 mod, har haft den sedan ny, har endast kjört 61000km 5seter
Bild

By stegmater

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).