Arbetskläder för skogen

Arbetskläder

37 inlägg 17680 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

John deere  
#46142 Båda pappa och jag kör med blåkläder och har aldrig haft något problem tycker jag.. håller väldigt bra faktiskt, ett tips det dära med knappar är ett helsike ibland men sy knapparna med tandtråd, för försök att dra sönder tandtråd :wink: Inte för att jag syr, men morsan brukar det och mina knappar har aldrig lossnat :grin:

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

gremo  
#46246 ingen som provat wexman "forestry line" kläderna.Såg dom på sp-maskiners mellandagsvisning såg rätt fina ut.enligt hemsidan kostar ju byxorna bara runt 300.

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

Hjelms  
#52396 Jag kör med Valmets arbetsklädder, Snygga och väldigt tåliga och framför allt billiga!

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

Solo  
#52400 Har kört med Graant´s arbetskläder nu i 5år,funkar kanon.Tom, blixtlåsen håller!

Användarvisningsbild

Re: Arbetskläder

Skotartjejen  
#52437
skogsrået skrev:vilka trista arbetskläder det verkar finnas på marknaden-man kommer att gå om kring o se ut som en lurk i för stora kläder o skor..efter ett tag när man har gått en bit börjar kläderna att röra på sig :lol:
.finns det nåt vettigt på marknaden att använda när man kör....kort kort är ju knappast att tänka på :lol:


Jag har Fristadsbyxor av dammodell, så det finns arbetskläder för oss också. Och så har jag Graningekängor på vintern och Sevi på sommarn, strl 39. Lyckades hitta en Coltjacka för vinterbruk som passade utan att jag drunknade i den också, det händer ju att man måste gå ur maskin ibland.

Användarvisningsbild

Re: Arbetskläder

Valmet860  
#55591 Hej jag har några wexman plagg och priset kan man inte säga nått om men byxorna passar inte lika bra som motsvarande storlek av blåkläder tex. Och sedan har dom fickor på sidan som tar i spakstället i så där fungerar dom så där, men verkar vara väldigt slitstarka. Sommar jackan är lite kort men istället så är jag rätt så lång, däremot så är vinter jackan varm å skön och går långt nedanför ryggslutet. Sedan så är de ju bra att dom har refelxer å varsel så man syns, men inte så mycke att de syns att man har smutsat ner sig :grin:

Användarvisningsbild

Re: Arbetskläder

Pidden  
#61500 Har blåkläder och fristads åkarbyxor med gul varselrand! Har hållt bra som fanken, börjar bli lite slitna nu pga användning, men annars håller dom bra =) , Sen på sommarn när vädret väl tillåter så blir det piratbyxor från Worksafe och shorts från blåkläder med gul och orange varselrand! =)

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

micke arbetare  
#63584 Lär dig sy för f*n! 😈 Min favoritoverall brukar paja ibland och då finns sygrejer i vänster benficka - inte kul om man nyss börjat sitt pass i ösregn och tvingas få in regnet rakt in på kroppen...bättre att fixa direkt. Ljuddämparen på sågen smälte effektivt både en handske och en bröstficka ett tillfälle (hata syntet-tyg...), ett par stygn björntråd gjorde susen, mindre grejer att sy bör man som riktig kille klara på plats i skogen tycker jag. Lyckas man sätta hela sågkedjan i overallen ska den kasseras! (overallen alltså - sågkedjan+svärd får rengöras/bytas). Så trött och okoncentrerad är iaf inte jag, har ej råkat ut för detta. Stövlar är svåra att fixa - bäst att lämna till skomakare, gärna en äldre en som är duktig i sitt kall. 😈 Hardcore - Micke - NB! Riktiga killar grillar, sågar och syr!
Micke 1m92cm

Användarvisningsbild

Re: Arbetskläder

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63623 Nu har jag ett par Colt Chauförs byxor.
Lite dåliga sömmar är det, sömmarna vill ge med sig en del lite för lätt.

Användarvisningsbild

Re: Arbetskläder

Jonnish 1710  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65131 Pinewood :grin:

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

värmland  
#65244 Wexmans arbetskläder av modellen Forestry Line. Helt OK & skapligt pris :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

Fridh  
#66066 Fristads & Tranemo...Har inte haft några problem med dom

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

dexter  
#66071 ja har alltid använt fristads varselbyxor. köpte mina första för över 5 år sen och de skulle ha hållt ett par år till om ja inte träffa älgen.. dom har hållt väldigt bra, på dom åren har delar av reflexerna släpt och ja hade ett hål från vinkelslipen nere vid bena. de är allt, dom byxorna har vart mitt bästa köp på flera år.

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

Galnic  
#67907 Är det nån som använder nå fodrade byxor på vintern?

Avatar Fallback

Re: Arbetskläder

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67908
Galnic skrev:Är det nån som använder nå fodrade byxor på vintern?



Långkallingar och byxor som är en storlek större än vanligt :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).