Lx3 skrev:
Edit. Absolut inget att vara trumpen för alltså.
[emoji1] [emoji3] [emoji12]
boxer68 skrev:Är inne på min tredje Artic Cat, supernöjd.
När du stängslar, får du många start och stopp, utan att du stänger av motorn, har Suzuki och Artic Cat en unik koppling i oljebad, som gör att drivremmen står stilla på tomgång.
Sätter du stolpar och har hjulingen med kan den stå på tomgång den tiden du sätter ner stolpen innan du kör fram till nästa.
Gör du detta utan att stänga av motorn på andra märken blir drivremmen skadad när motorn går på tomgång.
Så en Suzuki blir ett bra köp. Lycka till.
Nalle907 skrev:Med risk för att bli idiotförklarad skulle jag slå ett slag för TGB. Jag är inne på min andra maskin (första var en TGB 550iSE), och det enda jag behövt byta på den var solenoiden till startmotorn och temp-givaren till kylfläkten. Ja, sen bytte jag ut stålvajern i frontvinschen till syntetlina, men det handlade mest om att trumman rymde 15 meter syntetlina mot original 12 meter stålvajer.
Under de fem år jag hade den fick den slita hund såväl i skogen (1500 kg vagn med vajerkran) som vid snöröjning med plogblad och jag är positivt överraskad över hur robust och slitstark den var.