Traktorer och processorer

oljeretur fiat 540

6 inlägg 2965 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

oljeretur fiat 540

piggis  
#46071 Hej
Jag skulle vilja ha hjälp med var man kopplar returen från hydrualiken på min Fiat 540.
Jag kör nu tillbas oljan i olje påfyllningspluggen och det är ju ingen vidare bra lösning.
Magnus



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: oljeretur fiat 540

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46104 Det är väl inte så dåligt, gör en t-koppling under påfyllningspluggen och
sätt en hydraulkoppling på en ände och påfyllningspluggen i en annan
och traktorn i den som blir över.

Avatar Fallback

Re: oljeretur fiat 540

piggis  
#46121 Jag vill ha oljan från returen så att den mynnar under oljenivån för att undvika luftbubblor i oljan,jag får även en lätt besvärande doft av oljan när det är koplat som jag har nu.
Magnus

   TS
Användarvisningsbild

Re: oljeretur fiat 540

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46123 http://www.puddingsworld.com/Machinery/ ... ca_540.htm

Bild

Är det en sån här ungefär?

Avatar Fallback

Re: oljeretur fiat 540

piggis  
#46127 Jajjamensan det är den modellen dock skiljer sig hytten en smula men det påverkar ju inte det mekaniska

Magnus

   TS
Avatar Fallback

Re: oljeretur fiat 540

JD 810  
#46179 framför växelspakarna så sitter det en plugg som går att byta ut mot en 3/8"adapter på adaptern sätter du en vinkel 90 grader på den sätter du slangen som du drar vart du vill ha den någon stans. om du vill att oljan ska komma lite längre ner så svetsar du dit ett kopparrör på adaptern, detta gjorde vi på vår 640 DT funkade klockrent.

Lycka till

Mvh B-A

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).