Skotare

BM Viktor skotare

31 inlägg 18534 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

BM Viktor skotare

halvproffs  
#46065 Denna lilla skotare har en person i Hedesunda byggt, en duktig och tekninsk intresserad herre.Enligt hörsägen är detta hans tredje på några år.[img]
skanna0001.jpg
[/img]



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: BM Viktor skotare

buster67  
#46067 Et fin lite Skogsekipage :grin: Den hadde vart fin at ha å köra ved med :)

Användarvisningsbild

Re: BM Viktor skotare

halvproffs  
#46068 På förra forumet klarade jag att lägga in bilder men nu är det för avancerat för mig :surp: . Ni får ursäkta att det blev fel ledd men jag hittade inga nycklar :cry: Det står fel på sidan hela tiden för mig :?:

   TS
Avatar Fallback

Re: BM Viktor skotare

biogurun  
#46473 Jag har själv funderat på ett bygge liknande viktorn, är det någon som har bilder/ ritningar på något sådant hemmabygge så man kan dim. rätt samt inte göra andras misstag. tack på förhand och god fortsättning på det nya året// biogurun

Användarvisningsbild

Re: BM Viktor skotare

halvproffs  
#46492 När jag får tid ska jag åka över o titta på ekipaget så kan jag kanske förmedla mer data om detta bygge.

   TS
Avatar Fallback

Re: BM Viktor skotare

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47027 Verkligen ett smidigt ekipage!
Och vilket motorljud det är i en Viktor....ljuv musik!

Användarvisningsbild

Re: BM Viktor skotare

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47028
halvproffs skrev:När jag får tid ska jag åka över o titta på ekipaget så kan jag kanske förmedla mer data om detta bygge.

Bilder Bilder Bilder.

Avatar Fallback

Re: BM Viktor skotare

Prorider  
#47034 Riktigt fint ekipage! :)

Avatar Fallback

Re: BM Viktor skotare

ANDERS NYQVIST  
#47049 jag väntar med späning på lite bilder och info :-w

Avatar Fallback

Re: BM Viktor skotare

Eystrasalt  
#47335 Jag tycker vi ska rätta till adressen för den här fina Viktorn, alltså "Hedesunda" är helt fel ort för denna skapelse, den är byggd o hör hemma i Jäderfors utanför Sandviken. Jag har själv varit med o renoverat motorn på denna pärla, inte för att vi behövde göra så mycket efter så många år den varit i drift som traktor, dom kunde bygga motorer på den tiden, det är konstaterat.
Och som någon tyckte "Ljudet" jaaa det är nästan som en kula.......n ä s t a n.
Kenneth
Kompis till ägaren

Användarvisningsbild

Re: BM Viktor skotare

halvproffs  
#47339 Det var som fa..n. Jag scannade kortet av en person som sa att det var hans gamla traktor som Tommy P byggt om. Nästa helg ska jag försöka få tid och åka dit och ta kort mm.

   TS
Avatar Fallback

Re: BM Viktor skotare

Eystrasalt  
#47832 Några bilder på Viktorn. Ser att jag bara får med en bild i taget. Den som är intresserad att byta några ord med byggherren själv, kan maila till nedanstående adress.
a.sod@telia.com

Kenneth (kompis)
Viktor1.jpg

Avatar Fallback

Re: BM Viktor skotare

Eystrasalt  
#47833 Nästa bild på Viktorn

Avatar Fallback

Re: BM Viktor skotare

Eystrasalt  
#47834 Nästa bild på Viktorn

Avatar Fallback

Re: BM Viktor skotare

Eystrasalt  
#47835 Nästa bild på Viktorn

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).