Motorsåg och handhållet

Stiga batterisåg?

8 inlägg 5813 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stiga batterisåg?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460431 Jag köpte en batteridriven gräsklippare idag - ej prövat än! - och där bland instruktionsböckernatt såg jag att samma batteri jan användas till deras motorsåg.

Batteriet är på 80v och 5 Ah, så fyra ggr så stort som till hva 536li. En motorsåg som är dubbelt så stark och går dubbelt så länge då?

Så nu undrar jag, någon som provat deras såg?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stiga batterisåg?

tallen100  
#460440 Står det Stiga på grejorna så ska du inte ha några större förväntningar, tyvärr.

Användarvisningsbild

Re: Stiga batterisåg?

Mats_Orberga  
#460468 Vid vilken spänning börjar el vara farligt?

Användarvisningsbild

Re: Stiga batterisåg?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460469 Spänning är bra överallt i livet. Det är strömmen man ska ta på allvar och vara försiktig med.

Avatar Fallback

Re: Stiga batterisåg?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460521 Ingen som klämt på den då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Stiga batterisåg?

jannee  
#460612 Håller helt med dig Tallen, när det gäller Stiga.
Har en gräsklippare Stiga Tornado inköpt 1971, fick i dagarna byta cykelkedjan för drivningen - t.o.m. 2;a gången jag fått göra detta - m.a.o. precis ingen kvalitet :grin:
Motorn är en Briggs and Stratton, att den fortfarande går klockrent kan man inte beskylla Stiga för :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stiga batterisåg?

Tosca  
#475568 Har du forskat vidare om sågen?

Avatar Fallback

Re: Stiga batterisåg?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475569 Nej, den var lite svår att få mer info om över huvud taget. Nöjd med deras batteriklippare dock!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).