ATV och UTV i skogen

Köpa fyrhjuling. Vilken?

86 inlägg 143262 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

kalhuggo  
#460182 Jag hade en 06-a som jag köpte beg. för nio år sen. Saknade inget förutom servo på den, mycket bra maskin. Den är lite yvigare än andra i skogen och lätt att ha sönder plasten och så, men för den användning du beskriver så är den perfekt. Möjligen bästa comforten av alla :smile:

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Hema  
#460198 NORRA (bara sök på norra och atv test), gjorde ett test på maskiner runt 500cc utan att dra vagn och då vann Suzukin. Så se för tusan till o prova några olika! :)

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460277
Rogal skrev:Hur är det med arctic cat? Vet att japanare kanske är att föredra men en jänkare borde ju inte vara så dålig. Eller?

Det lät skumt, jänkarna är först och störst, sen kommer japsarna med billigare lösningar för att få sälja öht.
Mest köpta atvn i världen lär vara Polaris.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Rogal  
#460278
Det lät skumt, jänkarna är först och störst, sen kommer japsarna med billigare lösningar för att få sälja öht.
Mest köpta atvn i världen lär vara Polaris.

Gjorde parallellen med bilindustrin. Där ligger jänkarna ohjälpligt långt efter japanarna . Störst är inte alltid bäst :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460309
Rogal skrev:
Det lät skumt, jänkarna är först och störst, sen kommer japsarna med billigare lösningar för att få sälja öht.
Mest köpta atvn i världen lär vara Polaris.

Gjorde parallellen med bilindustrin. Där ligger jänkarna ohjälpligt långt efter japanarna . Störst är inte alltid bäst :grin:

Mja, jag vet inte hur du kan se att jänkarna skulle vara efter japsarna nånstans?

Avatar Fallback

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Hema  
#460315 Störst tillverkare är väl VAG (vw-koncernen), följt av Toyota, sedan kanske det kommer någon amerikan.

På ATV-sidan har väl ingen japan problem med bränd rem? Polaris har väl dock störst tillbehörsutbud, om även räknar med andra tillbehörstillverkare.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

kalhuggo  
#460328 Vad är Suzuki då? Japansk men byggs i USA :???:

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

kalhuggo  
#460329 Har kollat på video från tillverkningen, bara hängmagar, inte en asiat så långt ögat nådde :smile:

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460333 Artic cat. Går och går. Inte japan.

Avatar Fallback

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Hema  
#460349
kalhuggo skrev:Vad är Suzuki då? Japansk men byggs i USA :???:

Toyota har biltillverkning i USA också. Jag vet inte om de ATVer från Suzuki som säljs i Norden skulle vara tillverkade i Japan eller usa, men det är iaf japanerna som äger både produkt och process mig veterligen.

USA har ju inte ens anpassat sig till det metriska systemet, medans 99% övriga har det. Framkant framkant, ja det ligger väl i betraktarens ögon.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Lx3  
#460352
Uvskogen skrev:Artic cat. Går och går. Inte japan.


Men många AC modeller har Suzuki motor.. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460356
Lx3 skrev:
Uvskogen skrev:Artic cat. Går och går. Inte japan.


Men många AC modeller har Suzuki motor.. :wink:

Jo så är det KGK bakom båda i Sverige. Det är en global värld vi lever i. Inget att vara trumpen över...

Avatar Fallback

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

tallen100  
#460359 Tvåtaktsmotorerna som AC hade i snöskotrarna brukade vara så vassa så dom skar :mrgreen: , synd för fjädring o.s.v kunde dom göra...

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Lx3  
#460360 Absolut inte Uvskogen! Tror t.om med att min Honda är ihopmonterad i USA. Står iaf "Honda of South Carolina" på en plåt på ramen.

Edit. Absolut inget att vara trumpen för alltså.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

kalhuggo  
#460363 Och Trump(en) har väl rötterna i Skottland :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).