ATV och UTV i skogen

Köpa fyrhjuling. Vilken?

86 inlägg 143266 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köpa fyrhjuling. Vilken?

Rogal  
#459775 Vet att frågan varit uppe ett otal gånger men det finns inga nya inlägg, så jag frågar igen.
Ska köpa en atv. Har en hästgård så det ska stängslas och köras vatten. Ploga om vi skulle ha oturen och drabbas av snö. Eventuellt ska ett träd eller så flyttas men inget tungt alls. Harva ridbana och kanske ett lass grus ibland.
Frågan är vad ska jag välja? Tänker max 50'.
Fattar att kvalite kostar och jag måste ner i årsmodeller om jag går på märke.
Är verkligen t.ex cf moto av -17 års modell så dålig? Har de inte lärt sig på alla år.
Vilken märkesmaskin skulle ni rekommendera?



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

ÅsaNisse  
#459788 Jag kan bara säga Yamaha. Har en Kodiak -97 som bara går och går. Servad regelbundet, ett nytt batteri och en punka å ett framhjul på 20 år.. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

kalhuggo  
#459826 För 50k får du en fin märkesmaskin som är ung. 10 år gammal eller nästan ny Cf-moto. Inga större skillnader mellan märkena utan vad du trivs bäst med. Cf är väl världens mest sålda och säkert ingen skitmaskin. Fan vet om inte jag valde Cf-moto isf. Men känn på dom och ta det du gillar, kvalitetsmässigt ingen större skillnad :smile:

Avatar Fallback

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Hema  
Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Lx3  
#459856 Kina maskinerna blir säkert bättre för varje år men det jag har sett av dom så här långt imponerar inte. Hade alla dar i veckan satsat på en "riktig" maskin av känt fabrikat, inte så noga vilket egentligen. Skicket och historiken är viktigare än vad som står på tanken.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Rogal  
#459887 Har hittat ett par Suzuki kingquad 700, Kawasaki kvf 650, Honda trx 400 och Yamaha grizzly 660. Alla dessa mellan -02 och -10. Priser mellan 35' och 53'. Av dessa kan det väl spela kvitta vilken man väljer? Verkar vara bra maskiner alla så det är väl bara känslan som behövs :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

DavidS  
#459908 Köp en fräsch japanare med servo, sen spelar det mindre roll vad det är för märke.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459914
Bild

Bild


https://www.blocket.se/varmland/Polaris ... ca=1_8&w=3

Polaris 500 sportsman limited edition -13
59 000:-
Modellår
2013
Fordonstyp
Fyrhjuling/ATV
Polaris 500 i bra skick
Fullservad
Ca 170 Tim
Winch
Nya fälgar och däck polaris original
Ledljus
Sly skydd
Handtagsskydd
Ev kan en ny Ny polaris plog med snabbfäste medfölja
Packlåda
Grövre drivaxlar
All dokument och samtliga nycklar finns


Köp en lätt begagnad märkesprodukt, det är förmodligen det bästa köpet vad gäller de flesta fordon.
En fördel med märkesgrej är att du kan smärtfritt sälja vidare om du blir less.
Jag har haft 4st atv, och är nu inne på min andra Polaris i följd.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

VMB  
#459915 Har haft Polaris, Yamaha, Can am och Honda.
Säger Honda alla dagar i veckan.
Can am sämsta skiten någonsin.

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

halvproffs  
#459923 Ska du köpa Polaris så kolla att dom bytt drivaxlar fram som dom gjort på den i annonsen. Dom är underdimensionerade original och knutarna går sönder och är dyrt att byta. Har själv Polaris men skulle rekommendera en japs

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Lx3  
#459926 @halvproffs; får pssa på att fråga, gäller det alla Polaris eller bara 500 sportsman?

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

halvproffs  
#459932 Vet ej. På nya är det säkert åtgärdat.

Avatar Fallback

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459974
VMB skrev:Har haft Polaris, Yamaha, Can am och Honda.
Säger Honda alla dagar i veckan.
Can am sämsta skiten någonsin.

Har haft en Honda 350 att stå med den i skogen och försöka starta den vilket kunde ta allt från
en minut till 20 minuter imponerar inte.
Verkstad hittade aldrig något fel så vi sålde och köpte en GOES, den startar varje gång hittills :smile:

Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Rogal  
#460134 Hur är det med arctic cat? Vet att japanare kanske är att föredra men en jänkare borde ju inte vara så dålig. Eller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa fyrhjuling. Vilken?

Vardon  
#460150 Har en artic från kanske 99. Har tyvärr inte så mycket att jämföra med. Den startar, går och drar. Snökedjor om du ska den när det är snö och is.

Det jag inte gillar är avsaknaden av differentialer så den gör större spår på torr barmark än traktorn nör man svänger. Dessutom ör den tungstyrd.

Har kört innån gren i en katlysator nån gång. Kanske se o det finns lite nyare med sneda bakaxlar och högre markfrigång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).