sön 11 jun 2017, 20:06#459183
Du hade blåst ledningarna.
Men demontera och kontrollera den elektriska bränsleavstängningskranen som sitter uppe på bränsletanken.
Det brukar kunna fastna barr i den. I annat fall bör du mäta trycket på lågtrycksidan på motorn.
Är en hel del kanaler i filterhållaren på motorn som det kan fastna smuts i.
Bästa sättet för att med säkerhet veta att bränsletillförseln är tillräcklig på MB motorn,
är att koppla in sig vid bränsletempgivaren med en manometer, det blir på lågtrycksidan innan injektorerna.
Dock måste du ha en mätuttagsnippel med M12x1,5 eller M14x1,5 gäng, kommer inte i håg vad det är exakt.
Då kan du se om bränsletrycket dalar vid belastning.
Kan också vara så att förfilterhållaren läcker tjuvluft vid matarpumpen, vid högre belastning speciellt.
Kan även vara så att felet sitter i själva filterhållaren som sitter på motorn.
Låter i alla fall som ett bränslerelaterat fel i första hand.