Motorsåg och handhållet

Husqvarna 372xpg

25 inlägg 13940 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 372xpg

Sturestelben  
#453192 Har införskaffat nytt svärd, ett oregon powermatch... Har faktiskt inte testat ngt mera ännu,har bara röjt och inte haft behov av 372:an :-)
Återkommer i frågan...

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 372xpg

MartinH  
#455351 Har nu förberett min 372:a för uppdrag imorgon. Alltid lika roligt att starta upp den och gasa lite, det är ett underbart ljud och ljudtryck i den, 50-kubikare kan slänga sig i väggen (har också en sådan också med mig på uppdraget 346 NE triobrake).

"I like the sound of a chainsaw on full gas in the morning" för att travestera en filmfras.

Hoppas det gått bra med din 372:a Sturestelden.

Med vänliga Hälsningar!

MartinH

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 372xpg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455396 Er jo 17 Mai i dag, kan ikkje jobba då ! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 372xpg

MartinH  
#455402 Vad säger man, fin nationaldag till er i brodersfolket!

Mvh!

MartinH

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 372xpg

Sturestelben  
#455403
MartinH skrev:Har nu förberett min 372:a för uppdrag imorgon. Alltid lika roligt att starta upp den och gasa lite, det är ett underbart ljud och ljudtryck i den, 50-kubikare kan slänga sig i väggen (har också en sådan också med mig på uppdraget 346 NE triobrake).

"I like the sound of a chainsaw on full gas in the morning" för att travestera en filmfras.

Hoppas det gått bra med din 372:a Sturestelden.

Med vänliga Hälsningar!

MartinH


Ja,tack som frågar[emoji4]
Nytt oregon speedcut-svärd med noshjul så nu är allt som det ska vara!

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 372xpg

Stenmark  
#455563 Hur

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 372xpg

Stenmark  
#455564 Hur vore det med en filmsnutt så man får höra den

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 372xpg

MartinH  
#458551 Enligt önskemål, här är min Husqvarna 372 XPG nyrenoverad då juni 2016. Var väl inte perfekt inställd då. Men ljudet upplevs ännu kraftigare live, det är inspelat med en Sony smartphone.

Det är ett 20" tums svärd på vilket jag tycker är en passande längd, Carlton kedja.

Här är länken:


Med vänlig hälsning!
MartinH

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 372xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458556 Ge stackarn nåt o tugga på.. den dar plankan duger inte.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 372xpg

MartinH  
#458560 Jo det kommer, håll utkik under FILMER- Motorsåg framöver. Är inte säker att jag hinner lägga upp filmen denna vecka. Sågen fick jobba lite i veckan. En bild som ett smakprov kan du få :grin: .

Med vänlig hälsning!
MartinH

PS: Det är ett annat svärd än i videon, ett GB arbor pro 1,3 mm 3/8 och 20".

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).