Verkar idén duglig?
Volvo BM T430 -73. Bilke S3 -12.
Stihl MS 201 -13, Partner R523 -74.
Qkeeper skrev:Det jag ser som ett litet problem är att om marken lutar säg 10cm/m där kärran står eller skall passera så blir lutningen på ställningen ganska mycket på 10m..
Fungerar i övrigt kanon för privat bruk så länge det är plan mark åtminstonde. Sett ställningar på kärror av värre slag och de verkar ju gått bra! För yrkesmässigt bruk så ska man nog se upp då man snart inte får gå upp på ett tak eller en ställning utan å bygga ett nytt Fort Knox runt arbetsstället först..
Det viktigaste är väl att få vagnen nog tung i botten så de inte blir topp tungt och att du alltid lär behöva förankra i vägg om du ska ha den 10m hög då HAKI lr liknande fort blir rangligt om man inte förankrar när man bara har en sektion. Är kärran nog tung så välter det ju inte men är svårt att jobba på en ställning som far runt.
550 skrev:Blir det inte svårt att komma intill, eller på rätt avstånd från väggen? Tycker själv det är ganska jobbigt dem gånger man har haft ställningen för långt ifrån. Tror nog 10 m blir ganska instabilt om man kör på en gräsmatta runt huset och den är lite ojämn. Gäller att se upp för ledningar och trädkronor också Men att ha en eller två våningar uppmonterade på kärran och köra runt med skulle säkert gå bra.
pobo skrev:Hur gick det? Jag gå i liknande tankar och hittade denna tråden.