Skogsvagn (Huggarvagnar)

Mowi nya kranar och vagn

27 inlägg 17403 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mowi nya kranar och vagn

Relaskop  
#457511 Mowi har nyheter på gang. Nya lengre kranar och større vagn.
http://www.mowi.se/



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Mowi nya kranar och vagn

JohannesG  
#457531 Parallellkran med utskjut! Änligen, hur svårt skulle det vara att fatta att folk ville ha det. Då kanske man kan överväga mowi vid framtida kranköp ändå. Hoppas verkligen att de inte snålat på räckvidd som de brukar.

Ny vagn. Hmm, första frågan blir väl: "Vad skiljer denna från Moheda m141-4wd?"

Användarvisningsbild

Re: Mowi nya kranar och vagn

Seb macahan  
#457538
JohannesG skrev:Parallellkran med utskjut! Änligen, hur svårt skulle det vara att fatta att folk ville ha det. Då kanske man kan överväga mowi vid framtida kranköp ändå. Hoppas verkligen att de inte snålat på räckvidd som de brukar.

Ny vagn. Hmm, första frågan blir väl: "Vad skiljer denna från Moheda m141-4wd?"


Troligen är vagnen densamma. :surp: :surp: Nån som vill köpa en Kesla 204t kran med EHC??? :grin:
Ska bli spännande o se denna kran.!

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

Relaskop  
#457545 Det er nog samma vagn som dom andra modellene,men kran med utskjut er interessant. Har en 400 kran på min vagn,men kanske det blir en uppgradering nån gang til en med utskjut. Paralellførd er jeg annars mycket nøjd med

   TS
Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

aggesund  
#457585
JohannesG skrev:Parallellkran med utskjut! Änligen, hur svårt skulle det vara att fatta att folk ville ha det. Då kanske man kan överväga mowi vid framtida kranköp ändå. Hoppas verkligen att de inte snålat på räckvidd som de brukar.

Ny vagn. Hmm, första frågan blir väl: "Vad skiljer denna från Moheda m141-4wd?"


Jag tror man kommer klara sig rätt bra med en P50T :smile:

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

martiniholma  
#457675 Det låter ju inte fel med utskjut på Mowikran! Har aldrig sett dom på riktigt, men Vreten har haft paralellkranar med utskjut i sitt modellprog under flera år. Vet inte, men kanske är tänkt för utländsk marknad.

Användarvisningsbild

Re: Mowi nya kranar och vagn

Fredrik Reuter  
#457697 Det ska helt klart bli intressant att se deras lösning med utskjut på parallell kran.
Med risken att jag kommer ihåg fel pratade jag med Vreten om deras parallellkran med utskjut. Detta var några år sedan nu, men jag tror att de till och med hade en lösning där utskjutet drevs av vipparmens hydraulik, körde du armen utåt så gick även utskjutet utåt, en form av kranspetsstyrning i så fall. Jag såg det aldrig i drift och vet inte om de har kvar detta i sitt program idag, spännande vilket som.

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

Robertberg  
#457716 Multiforest har väl också haft paralellkran med utskjut? :-?
Och även Mowin tidigare, på nån större kran.
Ska hursomhelst bli kul att se! Jag är tänkbar spekulant :grin:

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

Robertberg  
#458140 I Elmia-tråden la Torbjörn upp en bild där nya kranarna skymtar.
Bild

Användarvisningsbild

Re: Mowi nya kranar och vagn

stegmaster  
#458158 Någon som vet vilken räckvidd det blir på dessa nya kraner?????? :ugeek:

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

Robertberg  
#458167 Sugen på att byta stegmaster? :wink:

Det ultimata vore ju om kranen ihopdragen är kortare än vad den är utan utskjut, och fullt utskjuten en meter längre. Är 1,5 meter utskjut realistiskt?

Användarvisningsbild

Re: Mowi nya kranar och vagn

stegmaster  
#458197
Robertberg skrev:Sugen på att byta stegmaster? :wink:



:lol: :lol: Nä, mer enn 8,5m klarer dom inte med enkelutskjut, så det er lungt. 8)
Men om dom byggt på 6,7m kranen med 1,5m utskjut på den, så blir det ju en hyffsad bra längd.
Er annars bara nyfiken på nya saker. :d

Användarvisningsbild

Re: Mowi nya kranar och vagn

Seb macahan  
#458231 Imorgon vet jag...

Användarvisningsbild

Re: Mowi nya kranar och vagn

stegmaster  
#458318 Här er några data. Nu saknar vi P50/P50T

MOWI P30 (5,7m)
MOWI P30 T (6,7m)
MOWI P40 (6,2m)
MOWI P40 T (7,5m)

Avatar Fallback

Re: Sv: Mowi nya kranar och vagn

Relaskop  
#458326 Såg ingen ferdig monterade hos ftg når jeg var der idag,annars kunde jag mätt [WINKING FACE]

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).