sön 28 maj 2017, 19:33#456948
Dom där pluggarna skall man aldrig röra om det inte är absolut nödvändigt. Kan vara det för att komma åt kanalerna bakom och i en del förgasare sitter det små backventiler där också. Normalt bör man inte behöva röra det. Pluggarna finns med i satsen bara för den händelse att.
Men har man dragit ur dom så måste det bli hundraprocentigt tätt när man återmonterar de nya. Helst bör man använda nån tätningsmedel runt kanten, det är nog sådant som ser ut som rost. Shellack har jag för mig skall funka bra för att täta pluggarna. De brukar f ö kallas welsh-pluggar.
Angående geggan i silen, kolla om du har goja i tanken, och byt bensinslangarna om du inte gjort det. Annars kommer det mer gegga.
Patrik85 skrev:Det jag reagera på var att jag fick med en cylinderformad (aluminum?) hatt som skulle sitta i förgasaren, den som satt där innan var stum så fick lov att borra ett hål i den för att få bort den, det satt även en mindre likadan bredvid men någon sådan följde inte med så kunde inte byta den dock var denne och "stum" och såg ut som det var lite "rost" som runnit runt de
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)