Skotare

valmet 838

6 inlägg 4568 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

valmet 838

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45693 tjo såg denna 838 på blocket.. http://www.blocket.se/vi/19625224.htm?ca=20_s verkar ha funnits föregångare till 1510E ändå? (annat märke men skit samma)



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: valmet 838

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45705 Nu har uppfinnarjocke vart i farten igen :lol:

Har för mig jag sett en liknade förut kommer inte ihåg när bara var nog ett tag sen. Kanske är samma som är ute på annons igen :roll:

Avatar Fallback

Re: valmet 838

matsimon  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45706 Kan väl kalla grundmaskinen för en föregångare till drivaren Valmet byggde ett antal år. Känner till en i närheten som kört bra många år med en Valmet 838 combi med ett mindre aggregat på. Minns att jag testade en sån här när jag nyss börjat köra skotare åt en som hade en Valmet 862 och fick ha 838:an på prov några dagar. Kändes knepigt till en början att följa kranen med hytten. Tror inte modellen blev någon hit... Verkar inte som drivaren blev det heller eftersom modellen lades ner.

Användarvisningsbild

Re: valmet 838

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45745
valmet901 skrev:Nu har uppfinnarjocke vart i farten igen :lol:

Har för mig jag sett en liknade förut kommer inte ihåg när bara var nog ett tag sen. Kanske är samma som är ute på annons igen :roll:



Jo det ser ut som den som låg på blocket för några månader sedan, har för mig det saknades stöttor på den nämligen oxå.

Avatar Fallback

Re: valmet 838

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47913 nån som vet nått om den här modellen? Min far ber mej kolla hur det är, vi har fått en massa uppdrag (om vi skaffar maskin med klipp) å funderade på om detta kan vara ngt att montera klipp på å även skota med? vad sitter det för motor i? å finns det grejjer till dom?

Avatar Fallback

Re: valmet 838

SkotarPiloten  
#48005
nutte skrev:nån som vet nått om den här modellen? Min far ber mej kolla hur det är, vi har fått en massa uppdrag (om vi skaffar maskin med klipp) å funderade på om detta kan vara ngt att montera klipp på å även skota med? vad sitter det för motor i? å finns det grejjer till dom?


jahaja fler som fått upp ögonen för den som klipp har haft dom tankarna med, först till kvarn =)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).