Skogsvagn (Huggarvagnar)

Info sökes Mowi 2245

9 inlägg 4519 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Info sökes Mowi 2245

Katrinkarlsson  
#456232 Jag har förgäves sökt på nätet efter info om min skogsvagn, en Mowi 2245. Planerar att sälja den och är osäker på vad jag bör ha med i annonsen..någon som kan ge mig lite input?



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Info sökes Mowi 2245

JohannesG  
#456244 Till att börja med är 2245 en kran och inte en vagn. Får se om jag eller någon hittar mer info senare.

Användarvisningsbild

Re: Info sökes Mowi 2245

Katrinkarlsson  
#456247 Ah ok, på kvittot från när den köptes står det kort och gott "Mowi 2245, beg griplastarvagn"

   TS
Användarvisningsbild

Re: Info sökes Mowi 2245

JohannesG  
#456253 Inte alls ovanligt att både kran och vagn får kranens namn i begagnat-annonser m.m.

Googlade lite och hittade heller inget matnyttigt om just den kranen. Här finns en hel del intressant, men inget napp denna gång: http://www.solhem9.se/Broschyrbank.htm Baserat på siffrorna gissar jag på att det är ca 22kNm brutto lyftmoment och 4,5 meter lång. Finns säkert någon här på forumet som besitter mer kunskap om detta. Annars får du väl ringa FTG och fråga vad de tror att du har.

Användarvisningsbild

Re: Info sökes Mowi 2245

Torbjörn Johnsen  
#456254 Mowi 2245 är omnämnd här för några år sedan. Kanske nån i den tråden som vet mer?
Skogsvagn Mowi 2245 dåligt ventilpaket?

Användarvisningsbild

Re: Info sökes Mowi 2245

stegmaster  
#456257
JohannesG skrev:Baserat på siffrorna gissar jag på att det är ca 22kNm brutto lyftmoment och 4,5 meter lång. .

Precis, så brukar det vara hos Mowi, så det er 99% säkert rett. :-bd


Er detta en gammal vagn från typ 80 talet??
Var konstig annars att det inte fanns något vettigt att hitta vid hjälp av google. :ugeek:
Kan du inte ladda upp en bild på kranen här. (så finns det åtminstone 1 bild google kan visa upp i framtiden. :mrgreen: )

Avatar Fallback

Re: Info sökes Mowi 2245

Robertberg  
#456269 Jag skulle nog säga att det i princip räcker med några bra bilder som visar allmänskicket och så benämning på kranen samt vagnens lastvikt.
De som är något insatta om skogsvagnar kan utifrån den informationen skaffa sig en hygglig uppfattning.
Vet man om huruvida det gjorts några lagningar eller liknande så är det såklart även intressant.

Avatar Fallback

Re: Info sökes Mowi 2245

valtra a 72  
#456317 Data på mowi 2245,längd 4,7m,lyftmoment 23 knm. lyfter 515kg på 4 meter, arbetstryck 160bar, pumpkapacitet min 20 liter/minut. vikt 385kg.

Användarvisningsbild

Re: Info sökes Mowi 2245

JohannesG  
#456337
valtra a 72 skrev:Data på mowi 2245,längd 4,7m,lyftmoment 23 knm. lyfter 515kg på 4 meter, arbetstryck 160bar, pumpkapacitet min 20 liter/minut. vikt 385kg.

Sådana svar vill man ha. :-bd
Har du koll på vilken vagn den oftast satt på?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).