Skördare

Hydraulsystem valmet 901

17 inlägg 11253 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydraulsystem valmet 901

ZED  
#455972 Hej!
Efter att ha bytt backupbatteri i min dasa 380c så behöver man ju bla knappa in alla maskinvariabler igen. Min fråga är vad ni jar för värden inslagna under pumplogik?
Om nån har möjlighet att kolla era inställningar så vore jag väldigt tacksam.
Mvh



   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

ZED  
#455998 :?:

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

Tosca  
#456072 @JoTh har kanske något uppslag?
Annars får du kontakta Dasa direkt, de har koll på sina produkter.

Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

ZED  
#456081
1495352423_20170521_093448.jpg
För öka chansen att få svar på min fråga, bifogar jag en bild ur manualen.... :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

JoTh  
#456125 Kan tyvärr bara beklaga att du har en gammal Valmet maskin som det sitter en Dasa 380 i.
På den tiden det begav sig och dessa var av senaste datum,
såg jag till att ta mig vida cirklar runt dessa onödiga ombyggnationer.
Så jag hade väldigt lite med dessa maskiner att göra, så tyvärr har jag svårt att hjälpa dig.

Tror faktiskt inte det finns någon kvar på Dasa som har så stor erfarenhet av dessa installationer heller.
De som skulle kunna ha någon skärva av inställningar /information om dessa sparade, kan kanske vara WIJ Maskincenter i Ockelbo eller Excidor i Bollnäs. Då Stora hade bla. dessa installationer på det området.
Annars kan nog Henrik på NM Data och Elektronik vara ett hett tips!
Då Henrik har tagit över reparation av hårdvaran till bla Dasa 380 från Dasa i Växjö.
Så där kanske det följde med något arkiv från deras reparationsverkstad kring detta.
Henrik har Dasas gamla testutrustning numera för dessa äldre system.
Här är en länk till NM Data och Elektroniks hemsida med kontaktuppgifter bla:
http://nmdata.se/

Användarvisningsbild

Re: Hydraulsystem valmet 901

Gustav-vasa  
#456126 Prova att ringa Sp maskin , dom kan en hel del om gamla maskiner . Sitter det ett Sp aggregat på den med

Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

ZED  
#456135 Nej, ett timberjack 746

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

ZED  
#456136 Tack för hjälpen alla! :-bd
och skulle nån mer stackare än jag ha liknande uppsättning i sin valmet så är jag intresserad av det!

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

JoTh  
#456144 Åhå!
Ett Timberjack aggregat till Dasa380'n.
Då kan du troligen få hjälp av Hasse på Lincks Maskinservice i Söderhamn.
Skickade vidare en för frågan jag själv fick på att fixa en sådan kombo för något år sedan.
Och Hasse hade koll på dessa grejer, så han kunde i alla fall ladda om rätt programvara till en sådan kombination.
Så testa med Lincks Maskinservice, så löser det sig säkert.

Användarvisningsbild

Re: Hydraulsystem valmet 901

Gustav-vasa  
#456151 Jo nog har jag nåt liknande , men det är 901 med sp aggregat och Dasa 380 c. Är inte så krångliga att förstå sig på , men det kräver lite lösa i pärmen innan allt flyter. Jag har ju haft min kombination av aggregat och dator i många år , man växer ju in i problemen. :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

ZED  
#456160 Om du kollar på bilden som jag postade tidigare så ska man ju addera de olika funktionerna, har du möjlighet att kolla vilket värde som är inknappat i din 380? Borde ju vara samma som jag söker eftersom basmaskinnen är lika.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

ZED  
#456161
JoTh skrev:Åhå!
Ett Timberjack aggregat till Dasa380'n.
Då kan du troligen få hjälp av Hasse på Lincks Maskinservice i Söderhamn.
Skickade vidare en för frågan jag själv fick på att fixa en sådan kombo för något år sedan.
Och Hasse hade koll på dessa grejer, så han kunde i alla fall ladda om rätt programvara till en sådan kombination.
Så testa med Lincks Maskinservice, så löser det sig säkert.

Tack för hjälpen! Ska ringa o kolla med dem.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

ZED  
#456314 Nu har jag pratat med lincks, och hasse trodde att han hade programmet jag behöver! Så nu håller jag tummarna :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

ZED  
#456365 Tjoho! Hasse hade ett kort som han tror funkar till min maskin, nu är det bara att vänta på postgången...... 🙏

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulsystem valmet 901

ZED  
#456691 Det funkade! :d

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).