Skogsvagn (Huggarvagnar)

Vad kan en sådan här vagn vara värd?

41 inlägg 15813 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

stegmaster  
#455561 Ja det er en vitmålad Palms, det er jag rett säker på, efter å ha kollat på bilder av Palms 13d.
Kanske derfor det står Palms i annonsen ochså, så ingen ska kunna klaga efteråt, om någon trodde dom köpte en Svensk proffsvagn.
Dock er det säkert en bra vagn, hur som helst.
Måste vara hydrauliksystemet som Anders Skördare har fiksat med i så fall.

Men herregud det står ju på skylten att det er en Palms 13d, varför tror ni nåt annat?? :surp:
Såg inte denna bild för nå. :oops:

FTG
Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455571 De här med badge engenering hade engelsmännen svart bälte i redan på 50talet när deras bilindustri sålde samma bil under olika märken men med olika grillar....

Såg ju typskylten med och färgen och orten så tänkte med att detta var den rimliga förklaringen men de var inget jag hört innan.
Svårt att fynda på auktion bara....

Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

Robertberg  
#455590 Märkligt att detta inte har kommit fram tidigare på forumet, vagnarna har ju diskuterats mycket menar jag.

Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455595 Kanske mest alphakärran som varit på tapeten eller?
Har egentligen knappt sett bilder på betavagnen heller

Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

Eremiten 74  
#455611 Inlägg #121 på tråden 12 tons skogsvagn med drift. Har jag med en bild på vagnen.

Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455696 Efter lite letande hittade hittade jag bilden på sidan 9, är en annan numrering på inläggen på plattan

Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

rikard_e  
#455702 Antingen är det en Palmsvagn, eller så har Anders skördare kopierat en rakt av.

För kollar man på var den säljs så lutar det åt att anders skördare är inblandad.

Användarvisningsbild

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

JohannesG  
#455705 Kan det bli tydligare?
1495133511_extrabilder724223_large.jpg


Sedan ser det ut som att Anders skördare gjort en hel del med den också, men grunden är en Palms 13D

Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

d@nne  
#455709 Det stämmer att dom köpte in ramen. Det som andersskördare gjorde var att montera cranabs kran och hydrauliken. Vet inte om kranpallen är palmse eller andersskördare har gjort den? Hur ser palmse ut där?

Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455710
stegmaster skrev:Tog bort mitt inlägg då jag er en stolle som inte klarte se skillnad på pris och användernr på auktionen. :oops:

Höjde lite på ögonbrynet :wink:
Budgivningen går lite trögt 5 1/2 dag kvar och budet står på 6800:-
Läge att lägga upp en sista minutenplan :-ss

Användarvisningsbild

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

stegmaster  
#455751
gnisten83 skrev:
stegmaster skrev:Tog bort mitt inlägg då jag er en stolle som inte klarte se skillnad på pris och användernr på auktionen. :oops:

Höjde lite på ögonbrynet :wink:


:lol: :lol: Inte konstig.

Ôgonen er ju som bekant det första man blir blind på. :wink:
Ja några gånger undrar man hur i alla dager man kan få ting så fel. :-o

Til mitt ynkliga forsvar, kan man vel säga att användernr stemte bättre med en pris, en dom riktiga buden. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455783
Robertberg skrev:Märkligt att detta inte har kommit fram tidigare på forumet, vagnarna har ju diskuterats mycket menar jag.


Morgan Nordin - GammaVagnen 12t 2wd (Anders skördare)

Vad jag vet sitter det BBC6 och det är väl större än vad Palms har på sina så lite mer än en ommålning är det.
MVH
Morgan

Användarvisningsbild

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

stegmaster  
#455787
Morgan Nordin skrev:
Robertberg skrev:Märkligt att detta inte har kommit fram tidigare på forumet, vagnarna har ju diskuterats mycket menar jag.


Morgan Nordin - GammaVagnen 12t 2wd (Anders skördare)

Vad jag vet sitter det BBC6 och det är väl större än vad Palms har på sina så lite mer än en ommålning är det.
MVH
Morgan

Kan inte se det finns nån modell som heter BBC6 (Bara BBC02,03,05)???
Annars stemmer det ju bra med en BB5 1600cc som gir drygt 7000nm, som er va Anders skördare uppgir.
Har dock ingen aning vilken modell av BB5 som Palms använder.
Att vagnen måste ha en relativt stor motor visar vel ochså att farten endast er 3km/t med en 120l/min ls pump.
(dom 2 större vagner har justerbar hastighet 0-5km/t)
Anders skördares tekn, data står i första inlägget i trådlinken til Morgan.

Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#456451 Såg igårkväll att priset stod på 41' och auktionen skulle avslutat om 12 timmar, nu hittar jag den inte på avslutade auktioner och den är inte kvar på den andra sidan heller.
Drog säljaren tillbaka säljuppdraget tro?

Avatar Fallback

Re: Vad kan en sådan här vagn vara värd?

valtra a 72  
#456456 Det verkar som blev såld för 105000+moms, och det måste ha varit ett klipp.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).