ATV och UTV i skogen

Vågar man köpa en billig fyrhjuling ??

9 inlägg 14674 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vågar man köpa en billig fyrhjuling ??

qvintus4  
#455088 Vill lägga en 20-30 T högst för en fyrhjuling ska köra lite ved från skogen jag har bla sen lite annat smått gått , men den kommer inte användas jätte mycket .
Kikade på en Goes 520



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en billig fyrhjuling ??

jannee  
#455091 Googla bara lite så förstår du nog varför skiten är billig - billig i dubbel bemärkelse.

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en billig fyrhjuling ??

Göt  
#455096 hade en granne som hade en. Den blev dyr ilängden. Växellådskrångel och såna inre problem.

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en billig fyrhjuling ??

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455100 Svar nej :!: :!: :!:

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en billig fyrhjuling ??

tallen100  
#455106 Då är det bättre att köpa en gammal/begagnad märkesmaskin, nöjer du dej med en 350-400 cc så får du en ganska vettig maskin för 30000 skulle jag tro.

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en billig fyrhjuling ??

tallen100  
#455123 Vid såna här tillfällen så är nytt sämre än begagnat :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vågar man köpa en billig fyrhjuling ??

filijox  
#456107 Jag är hittills nöjd med min gamla kawasaki 300 jag köpte för ca 20. Håller också med övriga här att äldre märkes istället för nyare kines är att föredra i nuläget.

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en billig fyrhjuling ??

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#456155 Vi har köpt en Goes! Dock kör vi inte timmer med den utan är för transport av plantor röjsågen mm.
Visst billig i inköp men dock 2 års garanti.
Ni som skriver i tråden har naturligtvis haft Goes-maskiner som gått sönder eller kör ni med Fake News :d

Avatar Fallback

Re: Vågar man köpa en billig fyrhjuling ??

jannee  
#456158 Läs recessionerna :grin:


halvproffs - Hedesunda - tor 03 sep 2015, 17:03

Svåger min har en Allroad och det är tur att det inte är så långt till verkstan.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas



r93 - Kalmar - tor 03 sep 2015, 18:28

Grannen har en, har haft extremt många konstiga elfel, uppbrunna relän urladdade batterier m,m
Och då har maskinen inte gått 50h än... Han säger själv att han är glad varje gång den startar. Har själv haft kinahoj och kan säga ALDRIG igen!!!
Köpte mig en canam 400 för två år sedan och OJ, vilken skillnad!!
Märkesmaskinerna sjunker ju inte heller i pris, sjuka priser på beg!!
Skillde tiotusen på en tre år gammal canam mot en ny, så valet var inte svårt. Man vet ju faktiskt inte vad dom har varit utsatta för innan.. Glöm allt kinarillverkat och köp begagnad eller ny märkeshoj.
Yamaha verkar vara odödliga, en hästbonne i närheten har en Yamaha och som han har plågat den borde det varit skrot för länge sedan, blir alltid lika chockad när han kommer farande med en halvfull balvagn efter!!
Snöröjning sliter rejält på maskin, och jag tror att många maskiner är för starka för sitt eget bästa.
Självklart säljs det många Goes eftersom de inte varar så länge = många timmar :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).