Logistik, Transport

Lösningen på broöverfarter?

8 inlägg 14094 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lösningen på broöverfarter?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455027


Tror en sån bro skulle fungera för mig. :ugeek:



   TS
Avatar Fallback

Re: Lösningen på broöverfarter?

isteskog  
#455029 Såg behändigt ut! Har du kontakter med försvaret? Antar att inte markskoningsgarantin från Södra gäller vid denna lösning .... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Lösningen på broöverfarter?

Fredrik Reuter  
#455053 Dum spaning kanske men bron måste väl ha fäste för maskinen i båda ändar? Så den kan åka över själv och ta upp bron och dra vidare i sitt blitzkrieg?

Avatar Fallback

Re: Lösningen på broöverfarter?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455057 Tål säkert 70tons belastning, haken är att du behöver broläggningsvagnen för att flytta den hel eller ett ingenjörskompani för att flytta den i delar :lol:
Om du varit på hugget när systemet runt strv103 skrotades hade du kunna köpt en broläggare 81 och en kb4 :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Lösningen på broöverfarter?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455061 Det är antagligen två identiska brodelar, så det borde gå.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lösningen på broöverfarter?

Fredrik Reuter  
#455064 Ja, exakt. Låt oss hoppas. :wink:

Kom f.ö att tänka på tråden Fordonsmatta för våta marker

Avatar Fallback

Re: Lösningen på broöverfarter?

opekka  
#455109 Kul grej: Jag provkörde Leopard stridsvagn á la Christer Glenning när jag gjorde en repövning som stabsredaktör o vi gjorde en tidning för övningen.

Vissa humorlösa befäl blev helilska när lasttröskeln i bakvagnen bedömdes vara hög. Till och med ovan huvudhöjd.

Användarvisningsbild

Re: Lösningen på broöverfarter?

Göt  
#455184 Det här får ju bli ett byggprojekt för våra mf 135 or med linkran :-b #:-s Mangan

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).