Skördare

Skogsmaskiner i Lego

3 inlägg 12067 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsmaskiner i Lego

Fredrik Reuter  
#342350 Jag hittade ingen renodlad tråd om skogsmaskiner som är byggda i Lego så då får det bli en.
Komatsu tipsade om en kille i Holland som heter Mathijs Bongers och som är Legobyggare modell värre.
Han har byggt mycket och bland annat då skogsmaskiner från Komatsu.

Ganska häftigt att se hans Flickr där det börjar med en Komatsu 931.1 som kanske inte är så välbyggd, till de senaste 951 och 895 som är riktigt häftiga. Med tiltbart skördaraggregat S712 och LoadFlex på 895 skotaren.

Mer bilder från Mathijs Bongers finns här:

https://www.flickr.com/photos/mathijslegofan/



   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsmaskiner i Lego

alias  
#342357 Känns som att Legos klossar har blivit mer och mer förfinade så att man kan skapa mer och mer verklighetstrogna modeller. Jag hade gärna sett Valmet 705 eller 6400 med Mohedas 10-13-tonnare i Legos vanliga sortiment (hade lätt köpt detta, trots att jag slutat leka med Lego för några decennier sedan och ännu inte har några egna barn att skylla på).

En Rottne H8 eller en ÖSA 678 Minibrunett hade också varit skoj :-)

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskiner i Lego

moiam  
#455032 Tänkte jag kunde göra ett inlägg i denna gamla tråden :)

Jag var stor fantast på tekniklego när jag var liten. Byggde mycket roligt för skogen.
Håller just nu på att gå igenom allt och bygga ihop samtliga modeller och kompleterar det som saknas.

Jag har precis avslutat dagens byggande på en modell. En skördare.

1494761344_lego_8443.png


Den är inte helt färdig. Ska köpa nya hydraulslangar då en del har försvunnit med tiden :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).