Vedmaskiner, flishuggar

vedsäck / bigbag

79 inlägg 64368 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

Vedproducent  
#454906
Andreas99 skrev:Hahaha då har du verkligen rätt namn här på forumet. Säljer du bara till privata eller du har någon stor uppköpare oxå?
De senaste åren har jag levererat bara till privata. Det är mest nackdelar med för stora kunder. När dom får svårt att sälja så köper dom inget och då har jag ingen kundkrets att sälja till. Så bäst att sälja allt själv.

Trejon
Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

Andreas99  
#454912 Det har du säkert rätt i. Tryggheten med en stor kund blir en otrygghet istället.
Har du hållt på länge med att sälja ved, tänker att det måste ta ett tag att få ihop en sådan kundkrets.

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

Vedproducent  
#454916
Andreas99 skrev:Det har du säkert rätt i. Tryggheten med en stor kund blir en otrygghet istället.
Har du hållt på länge med att sälja ved, tänker att det måste ta ett tag att få ihop en sådan kundkrets.
Jag har hållt på 8 säsonger. Men alla behöver ju nya kunder också varje år även vid oförändrade produktionsvolymer. Skulle gissa på att runt 2/3 delar är stamkunder och 1/3 del är nya kunder eller sånna som bara köpt någon enstaka gång. Folk flyttar, dör, ändrar sina eldningsvanor och annat så utan nya kunder så minskar volymerna.

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

molnia  
#454924
Zixten skrev:
molnia skrev:Sista modellen har vi och har använt i ca 2år. Den första modellen hade vi i ca 3-4 år och då gick de inte att lyfta mer utan att de sprack.
"Nätsäcken" köptes med rabatter under elmia. :-BD
Vi har inte använt nätsäcken lika länge men jag har större förtroende för denna rep-nätsäck.
1494566768_20170509_202059.jpg



Såg att en granne hade sånna säckar, jag var lite nyfiken och gick och tittade, såg då att det redan gått sönder lite i nätet, verkade vara dåligt då det är första gången han använder dom, hur upplever du att dom håller?


Jag har talat med far, han har 20 st och köptes förra elmia och ingen har skadats hittills. :-bd

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455115 Så här såg det ut. Såg bara denna skadan, så det är kanske inte någon fara...
Tycker dock att repet man använder i nätet ser lite klent ut....

DSC_0002.JPG

Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#694315 Ni som använt notsäckarna nu ett par år hur tycker ni att dom håller ?
Pratade med en säljare av notsäcken och han sa att garnet är tunnare nu än i dom första som kom någon som märk någon skillnad hållbart mässigt?

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

Vedproducent  
#694330
prodilass skrev:Ni som använt notsäckarna nu ett par år hur tycker ni att dom håller ?
Pratade med en säljare av notsäcken och han sa att garnet är tunnare nu än i dom första som kom någon som märk någon skillnad hållbart mässigt?

Har lite drygt 1000 st. Dom äldsta är 6 år och har inte kasserat en enda säck än. Billigaste storsäcken du kan använda. Dessutom optimal tork och inte vältsjuka. Har viss förståelse för om dom gör dom klenare för dom får ju bara sålt säcken en gång annars då det är nästan en evighetssäck.

Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#694336 Vedproducent vem köper du säckarna ifrån? jag tänkte prova notsäcken för den verkar vara bra

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

Vedproducent  
#694338
prodilass skrev:Vedproducent vem köper du säckarna ifrån? jag tänkte prova notsäcken för den verkar vara bra

Jag har köpt dom direkt av Espegard. Men det ska vara många om du ska få lov till det. Annars ska det gå genom återförsäljarna då dom blir sura annars.
Todd timber har haft bra pris på dom av återförsäljarna.

Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#694341 ok jag ska kolla med dom

Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

nilsszzon  
#694345 billigast nu är nog granngården du får fri frakt där , todd timber ska ha 199kr ex för frakten
jag köpte 10säckar förra veckan


espegard har webshop med men för att få okej pris så får man nog sitta och mailväxla en del eller som vedproducent skriver köpa större antal

Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

enbhen  
Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

svampbob  
#753935

Ska du hålla på med ved mer än säsong eller två så satsa på kvalité typ Espegards notsäckar.

Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

enbhen  
#753942 Ok, var snåltarmen som såg ett läge, var inne på Espegards innan så får bli de istället!

enbhen skrev:
svampbob skrev:

Ska du hålla på med ved mer än säsong eller två så satsa på kvalité typ Espegards notsäckar.

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

ananders  
#789729 Jag behöver införskaffa några storsäckar till ved. Jag har tittat runt lite på olika ställen men är osäker så jag vill gärna ha tips på bra säckar, gärna med bottentömning.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).