Vedmaskiner, flishuggar

Vedmaskin kellfri vm 360

9 inlägg 7841 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vedmaskin kellfri vm 360

Kasebon  
#450587 Hej tanter och gubbar!
Någon som har erfarenhet av Kellfri VM 360?
Läste på deras hemsida att de är monterade och kontrollerade i Sverige och har kända leverantörer av detaljer? :?:
När man tittar på deras reklamfilmer på YouTube ser de misstänkt lika ut Hakki Pilke x37. Har jag fel eller har jag fel.
Klyvkraften är satt till 6 ton, är det klent eller normalt. Har för mig att Hakki:n har 8 ton klvkraft?
Har hittat en beg. på Blocket för 42.000:-



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Vedmaskin kellfri vm 360

Ldsaren  
#450588 Du får ha stor tur om det funkar ohåller.Har några som jag vet om som provat .Men Kellfri har fått hämta hem någon av dem
6 ton låter lite .tex om du har 6 dels klyv på
Jag tror Finnen är bra

Avatar Fallback

Re: Vedmaskin kellfri vm 360

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#450591 42.000 känns mycket för en begagnad VM 360. Skulle inte ge mer än 25'
Glöm inte att köp till tålamod och svetspinnar. De filmer jag sett ser den ut att gå långsamt samt var svetsad både här och där efter några kbm.

Avatar Fallback

Re: Vedmaskin kellfri vm 360

Ldsaren  
#450612 Går åt svetspinnar på nästan alla Kellfri maskiner
då mycket verkar vara svetsat mer på en sidan av stycket

Avatar Fallback

Re: Vedmaskin kellfri vm 360

Kasebon  
#450776 Läste på ett datablad att "finnen" har 7 tons tryckkraft. Grannen har en X37 som han har kört några hundra kubik i nu vid det här laget och den funkar fint, men det är en del detaljer som jag tycker känns klent på den modellen han har (som är några år) bl.a. handtaget för för kapsvärdet/frammatningen

   TS
Avatar Fallback

Re: Vedmaskin kellfri vm 360

Ingoberra  
#450786
Kasebon skrev:Läste på ett datablad att "finnen" har 7 tons tryckkraft. Grannen har en X37 som han har kört några hundra kubik i nu vid det här laget och den funkar fint, men det är en del detaljer som jag tycker känns klent på den modellen han har (som är några år) bl.a. handtaget för för kapsvärdet/frammatningen

Ja handtaget brukar vara svetsat på dom flesta som varit med ett tag

Avatar Fallback

Re: Vedmaskin kellfri vm 360

Ldsaren  
#450795 De kanske skickar med Finska pinnar när dom säljs :D :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vedmaskin kellfri vm 360

loppan  
#450799 Man får en begagnad Hakkipilke 37 eller hellre en Palax ks 35 för 65-70.000.
Bättre att lägga till lite och ha en maskin livet ut om den inte går så mycket.
Har själv en åtta år gammal Palax ks 35 som i år passerade tusen kubik själpt med endast små reparationer.
Förmodligen klarar den tusen till.
Tveksamt om Kellfri klarar av 500 kubik innan den är slut.

Användarvisningsbild

Re: Vedmaskin kellfri vm 360

Aayden  
#454866 Har kört ett par hundra kubik några helger hos en vän med Vm360 än så länge allt väl men kvaliteten hos Kellfri är väldigt ojämn du ska ha turen att få ett Fredags exemplar eller något byggt veckan innan semestern, resten är ett osäkert kort.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).