Skördare

Ergo C4 H7 VS 1270DH480

5 inlĂ€gg 2833 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ergo C4 H7 VS 1270DH480

tredor  
#45480 🧠


Senast redigerad av tredor tis 23 feb 2010, 20:52, redigerad totalt 1 gÄng.

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Ergo C4 H7 VS 1270DH480

Engstrand  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#45528 Vi testade en Ergo innan vi köpte 1470n. Hade vÀl inte sÄ vÀrst mycket över till kranen,den hette vÀl inte c4 dÄ men principen Àr den samma. Den gÄr ju sÀkerligen att köra kanon med om man vÀnjer sig. Men det spontana pÄ den veckan vi hade den vara att föredra en "vanlig" kran. Sen kÀndes basmaskinen vÀl lÄg,stuttade i det mesta. Iofs. sÄ gör man vÀl kanske det med en 1270 ÄxÄ,har bara kört nÄgra trÀd med en sÄdan!?
PÄ ergon vi testade satt det H73,tyckte det höll i lite dÄligt pÄ grövre skog. Vi kör med 758 nu,har bara provat ett 480,men det var ju absolut inte sÀmre Àn 758. AnsÀttning av trÀd gick smidagre mÀrkte ja direkt. Dock Àr det lite trissta nÀr man vill mata ut dendÀr "extra" metern pÄ en massavedbit.
Skulle jag köpt en ergo vore det med parallelkranen,men den skall ju vara svagare vad jag hört? Dock skulle nog valet falla pÄ att de inte har snurrhytt,vilket ja ser som en stor nackdel! (kanske beror pÄ att man e "uppfödd" i en karusellhytt :D )

AnvÀndarvisningsbild

Re: Ergo C4 H7 VS 1270DH480

PonsseBuffaloDual  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#45531 ja Ergons paralell kran Àr svagare, och sÄ spricker den lite var stans.

Avatar Fallback

Re: Ergo C4 H7 VS 1270DH480

tredor  
#45752 Tack för komments :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ergo C4 H7 VS 1270DH480

Simba  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#45839 Pratade med en som fick en ny Ergo H7 aggregat för 2 mÄnader sen,och han sa att det har nog hÀnt en hel del jÀmfört med hans förra maskin,en Ergo H60 -03-a.Betydligt mera krut i nya maskin,visst aggregatat Àr större o tyngre men kÀnns ÀndÄ "lÀttare" tack vare ökat krantryck.
Bekymret med framaxeln(under hytten) pÄ dom gamla ska va ÄtgÀrdat nu i och med att dom anvÀnder en starkare axel nu.
Ang. Deere sÄ skulle jag rek. en 1470 istÀllet för 1270-n :D

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).