Information om forumet

Moderatorloggen

63 inlägg 109104 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#368379 Tog bort några inlägg i tråden Sweden-viking - Nu ska regeringen börja censurera internet, som var utanför ämnet om censur av spelbolag.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Fredrik Reuter  
#374943 Hej,
Nu har jag rensat lite i tråden värdeutveckling efter boende för flyktingar som granne?
Tänk på reglerna!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#418138 Det tycks vara omöjligt att diskutera USA-valets eventuella påverkan på skogsbruk och industri utan att vissa personer tar det till intäkt för att framföra sitt sedvanliga högerpopulistiska gnäll över samhällets förfall. Så större delen av tråden "Trumpeffekt i skogen?" fick tyvärr åka i karantän. Tråden i övrigt är nu låst.

En gång för alla, Skogsforum är inte och kommer inte att bli en plats för politisk propaganda, vare sig höger, vänster mitten eller vad som helst. Sakpolitisk diskussion kring frågor som har beröring med vårt ämnesområde välkomnas däremot.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#424569 Om tråden "SD: C har haft 8 år på sig att förbättra näringens villkor"

Så var det dags igen, en länk till en artikel om vad SD anser om C:s poiltik kring skogs- och jordbruk är inget problem. Men när den omedelbart tas till intäkt för att dra igång partipolitisk propaganda så åker den ut. Skogsforum är inte en plattform för politisk propaganda.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#437762 Ja det var tråden: "9% av svenskarna har en miljon på banken" där det drog i väg. Vi behöver inte ha diskussioner om våldtäkter och vargjakt i en tråd om svenskarnas sparande. Och inte diverse fånerier.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Fredrik Reuter  
#439976 Nu har jag flyttat tråden "Sverige är bäst" till karantän.
Det spårade ur nu på slutet och ni vet vid detta laget vad som gäller.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Fredrik Reuter  
#440065 Klimathotstråden är nu flyttad till karantän. Ni som inte kan hålla er i från invandringsspåret ber vi vänligen inte skriva på forumet. Klarar ni att hålla er är det helt i sin ordning och ni är välkomna att delta i diskussionerna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#440148 Som en följd av detta och den sen uppkomna tråden Trådar i Karantän,Karantän är bara till för människor&sjuka så blev en medlemn bannlyst i en månad. Jag har låst den tråden nu. Och jag kommer inte att tveka en sekund om att bannlysa fler personer om inte reglerna följs.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#440272 I ett inlägg i tråden ryared - Elen blir nästan gratis som nu redigerats länkades till Klimatsans hemsida och därifrån vidare till Svensk Webbtelevisions intervju med Lars Bern.

Lars Bern och nätverket Klimatsans driver typiskt konspirationsteoretiska resonemang där man underkänner i stort sett all vetenskaplig forskning i hela världen. Så driver han samma propaganda som högerpopulismen, nämligen att i stort sett alla vanliga media deltar i en stor konpiration för att lura människorna. Så hela klimathotet är enligt Lars Bern och hans tillskyndare bara en enda stor konspiration från hela världens politiska och ekonomiska etablissemang för att tillskansa sig makt och driva globaliseringen vidare, något som självklart inte passar in i den småskurna nationalistiska agenda som ligger bakom allt detta.

Skogsforum tar helt avstånd från dessa förvridna resonemang och den politiska plattform som ligger under. Högerpopulism, faktaförnekelse, falska nyheter och konspirationsteorier har ingen plats här.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#440391 Ja, det blev tydligen för mycket för en av våra mer framträdande högeryttrar, han har sagt upp sig från forumet. Vilket han förmodligen inte hunnit få verkställt innan jag bannlyste honom.

Så har det klagats på att jag framför mina egna åsikter och att forumet borde vara politiskt oberoende.

Det som skrivs i den här tråden är vad Skogsforum står för och inte mina egna åsikter, även om de sammanfaller. Om det som framförs här inte accepteras så kontakta ägarna av forumet, Fredrik och Torbjörn.

Skogsforum är politiskt helt oberoende. Skogsforum är däremot inte politiskt neutralt och det finns inget som säger att vi måste vara det heller. Forumet tar inte ställning i partipolitik och har inga bindningar till någon politisk organisation, men vi tar bestämt ställning emot den trångsynta högernationalismen och mot alla dess yttringar i form av främlingsfientlighet, islamhat, vetenskapsfientlighet, falska nyheter och konspirationstänkande.

Det är kanske formellt en skärpning av den regel som gällt som omfattat förbud mot diskussion av invandringspolitik. Det var just då problemet. När nu högerrörelsens samhällsfientliga argumentation inom andra områden börjar sippra in på forumet så agerar vi hårt.

Skogsforum kommer aldrig att bli en plattform för högerpopulistiska skriverier, vare sig det handlar om invandring, klimat eller falsk samhällsinformation av något slag. Dessutom är all form av politisk propaganda otillåten, oavsett inriktning.

Diskussion om politiska sakfrågor som berör alla de verksamhetsområden som ligger inom Skogsforums ramar är givetvis både tillåtna och välkomna.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#440601 Skall bara meddela att ytterligare en högerpopulist och notorisk regelbrytare har blivit permanent bannlyst.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#440697 Nu var det alltså tre personer som i en fullständigt normal tråd med fråga om problem med en telefon, satte igång att ifrågasätta om det får förekomma på ett skogsforum, bara för att telefoner inte är skogsmaskiner.

Sådan otroligt dumma kommentarer raderas naturligtvis, och de som skrivit har fått varsin varning.

Den här typen av, rent ut sagt, idiotiskt och barnsligt jävelskap på grund av den pågående skärpningen av renhållningen på forumet kommer inte att tolereras. De som varnats har fått veta att en gång till medför bannlysning i en månad.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#454042 En två år gammal tråd "Dags att stänga till dörren som står på vid gavel." dök plötsligt upp. Har tydligen slunkit undan vid tidigare rensningar. Borta nu.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Erre  
#459654 Ta bort staten från skogs och jordbruket tråden är satt i karantän.


En allmänpolitisk diskussion som knappast tillför något till vårt ämnesområde och som tangerar extrema åsikter som vi inte vill se här.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#501239 Ett inlägg togs bort från tråden longframe200 - Vilken typ av sten till spets-härdade tänder, bandsågverk.

Inlägget ifrågasatte min rätt att göra ett politiskt uttalande genom att bedöma att Lars Bern framför gravt högerpopulistiska konspirationsteorier. Lars Berns ställning är inte svår att belägga, han publicerar sig frekvent bland annat i antisemitiska media.

Det är förstås ett politiskt ställningstagande. Det sker utifrån forumets policy gentemot den yttre högern. Det har framförts av mig som moderator, men enbart som motivering till att Lars Bern inte godtas på forumet och det har jag fullt stöd från forumledningen för att göra i fall som detta.

I övrigt gör jag inga allmänpolitiska uttalanden och har heller inte större rätt till det än andra medlemmar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).