Verkstan

Bilder på haveri.

2230 inlägg 582981 visningar 111 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

stegmaster  
#453101 Ja det kan jag hålla med om.
Nu har ju Kesla tillverkat dessa griper i så mange år, men typ 3 år eller så måste det vara.
Men dom verkar tydligen avakta til bulten bryter för sen byta til en bättre, :sad:
Men som du säger så kan jag ju forstört hela gripen, men vi får se när nya bulten finns på plats.
Dock ser alt fint ut förutom bushingen i paralellstaget som even den fått lite stryk av detta.
Detta staget er inte hela av kanten på restan av bulten som finns kvar, men den henger bara på 1mm eller två.
Verkar som jag kört såhär et tag, då brottytan var rett rostig.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

adahlm  
#453325 Lastväxlarvagen tyckte inget vidare om ett räjält överlass... Svetsfogen på holken var så gott som obefintlig så det var ett under att det ens hållit ihop såpass länge. Nu blir det ordentligt med fog runt hela holken och innanför röret så det borde nog hålla ihop.. 60mm tappen kröktes vid haveriet och gick inte att rädda.. Blir bara lite krångligt att få ihop allt i linje...

Bild

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Brorsan  
#453355 Gamskotarn började dra dåligt. Tittade ut och såg att det rann olja om hjulet.

Det stack ut metalldelar ur navet.

En del av en bromsskiva? låg lös i hjulet.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Flax12  
#453604 Slangbrott på väg såklart, sista lasset såklart, efter 16 såklart!

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

halvproffs  
#453610 Nu hade du ingen flax :wink:

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Flax12  
#453617
halvproffs skrev:Nu hade du ingen flax :wink:

Nej det va bara att dra ett djupt andetag och börja skruva [emoji1] .
Hem och rota i bra o ha lådan och hitta en "nödslang" 2m för lång men F9:an rullar igen.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#453840 "Lite" glappig, skrothögen nästa. Länge sedan den varit bortmonterad från traktorn så det syntes inte så tydligt...

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

ananders  
#456352 Pumpen på sprutan hade svårt att hålla ett jämt tryck så det blev till att dela den idag på morgonen. Våra misstankar var sanna, det satt en plastbit i en ventil så att den inte kunde stänga ordentligt. Plastbiten hade suttit där ett bra tag då ventil sätet var riktigt illa slitet men som väl är så är det lätt att byta.
Inte så bra bild men tittar man noga kan man se att det är slitet i den nedre halvan och plastbiten som satt fast ligger till vänster.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#456368 Helgen började med brusten styrvajer.


Väl lagat å i full gång med att klippa ikväll så händer detta. 😡

   TS
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#456381 Gick ett gäng med styrvajrar under alla åren jag hade stiga villa, hydrauliskt på stiga parken jag har nu.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#456389
gnisten83 skrev:Gick ett gäng med styrvajrar under alla åren jag hade stiga villa, hydrauliskt på stiga parken jag har nu.

Första gången på denna som tur är. :smile:
Men när man nu har sett konstruktionen så. Ja man vet vad man har att vänta om några år igen. :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

molnia  
#460033 Gårdagen gav en överraskning med fästmöns systers bil. :-o

Kompisar försöker framhäva volvos förträfflighet, jag tyckte inte det var roligare på något vis att åtgärda det pga det stod det i fronten.... :(( #:-s

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460041 Haha samma sak hände på högersidan på sambons 95a och jag höll dö av skratt när sambons döttrar öppnade rutan på vintern trots att de visste om felet =))
Ett litet plasthjul för några kr var felet

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#460689 Verkar som att samtliga växlar plötsligt tagit semester. :cry: Hög, låg, back känns dock normal. Med största sannolikhet bara något som gått sönder i växellänkaget. Fast inte är det kul för det. :cry:

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Blondin 750  
#460698 Det såg tråkigt ut det där! :sad: Om du lyfter på locket så kan du väl ta lite bilder på spärrfunktionen, om den nu finns kvar.... :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).