Motorsåg och handhållet

Ekstremt mye eksos HVA 44

10 inlägg 3229 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ekstremt mye eksos HVA 44

Hoggormen  
#452838 Hei igjen, o store maskinguruer!

Jeg har nylig ervervet meg en gammel HVA 44. Den er en morsom liten sak som, etter en vask, starter på 1-2 drag i snora. Høres rapp og fin ut og alt er stort sett fint. Bytte av koblingstromme og drev skal den få, ellers er det lite å gjøre-men den ryker som ville villekulla.

Røyken er grå, og det kommer virkelig mye av den. Har helt ut bensinen som var på tanken og etterfylt med alkylat, men det ryker fortsatt ekstremt mye.

Hva kan dette skyldes? Og hva bør jeg gjøre med det?

Om noen har umiddelbare tanker om noe annet på saga, vil jeg gjerne høre om det!

Ser frem til svar fra dere:-)



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ekstremt mye eksos HVA 44

Ferguson system  
#452841 Jeg ville ha sjekket og eventuellt etterstrammet boltene til toppen, rengjort forgasseren, samt byttet stift og bensinfilter. Etter det ville jeg ha brukt den en stund for å se. Antagelig skyldes det gamle oljerester og sot, eller at boltene til toppen er løse.

Användarvisningsbild

Re: Ekstremt mye eksos HVA 44

Hoggormen  
#452844 Da skal jeg sjekke de boltene, resten er gjort.
Glemte å nevne det, men stiften var beksort når jeg dro den ut...

   TS
Avatar Fallback

Re: Ekstremt mye eksos HVA 44

Ferguson system  
#452847 Kjør den litt hardt etter å ha sjekket boltene, så skal du nok se at røyken blir borte.

Användarvisningsbild

Re: Ekstremt mye eksos HVA 44

Hoggormen  
#452849 Supre saker. Morgendagen blir høylydt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ekstremt mye eksos HVA 44

Hoggormen  
#453330 Strammet boltene, kjørte hardt, røyk så godt som borte, som forespeilet, mange takk for det :smile:

Et nytt spørsmål har åpenbart seg, imidlertid; skal jeg beholde den, eller Jred 455'en?

Planen var å restaurere Hvaen, og selge den, men det virker som en skikkelig kraftplugg for størrelsen sin.

Valgets kvaler, det er harde bud.. :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ekstremt mye eksos HVA 44

Ferguson system  
#453340 Så bra at det ordnet seg :-bd .

Når det gjelder valg av sag, behold den som er i best stand og som du føler er komfortabel å jobbe med og som har den kraften du trenger til arbeidet.

Användarvisningsbild

Re: Ekstremt mye eksos HVA 44

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#453343 Behåll båda. Får inget för dem ändå så man kan lika gärna nytta dem.
Går inte den ena den dan du vill har du en chans till om du har två.

Användarvisningsbild

Re: Ekstremt mye eksos HVA 44

totte  
#453348 Instämmer helt med Mange! Är inget pris på så gamla sågar och en extra såg behöver man alltid.

Användarvisningsbild

Re: Ekstremt mye eksos HVA 44

Hoggormen  
#453449 Men når blir det nok sag i 40/50cc- klassen da..?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).