tis 14 mar 2017, 23:16#444760
Ja, jag tycker heller inte om on-off har jag märkt, vet inte riktigt varför. Har ju egentligen inte kört med sånna innan.
Tänker jag efter så är det kanske just därför..
Jag har ju faktiskt gjort ett stort tekniksprång, körde innan med en skogsvagn från 80-talet med flerspakssystem och nu elservo med helpropitionella ventiler på vagnen.
Flerspaksventilen tyckte jag var gammeldags, klumpigt att koppla och lite svårkört med spretande fingrar, men enkelt och problemfritt, aldrig nåt som gick sönder under alla dom år jag körde med det.
En annan sak som jag inte tänkte på då är ju att det var en riktigt bra känsla i det gamla ventilpaketet,det var ju bara en dm järnstång mellan hand och ventilerna. Något mer direktstyrt är nog svårt att hitta.
Att gå ifrån det till en maskin med högt hydralflöde och nån enstaka on-off funktion märks ju
Gripen på hypron slår ju ihop som käftarna på en krokodil
och som sagt kranpelaren går ju inte mjukt den heller...
Ja det ska nog bli riktigt bra när jag får grejerna och ändrat om ventilpaketet
Bättre att vara på hal is o ha det glatt, än att gå i lera o sörja