Skogsmässor

Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

21 inlägg 13930 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Fredrik Reuter  
#451446 Skogsnolia har nu valt mässområde för sin skogsmässa som går av stapeln i början av juni 2018, ett år efter Elmia Wood 2017. De flyttar nu skogsmässan från Hörnefors till Håknäs i Vännäs kommun (se ungefärlig placering på kartan nedan).

Någon som håller till i närheten?




Länk till karta: https://goo.gl/maps/JxMXjFweRS62


https://www.skogsnolia.se/nyheter/klart ... assomrade/



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451450 Trevligt! Fredrik har du koll på om det är exakt vid punkten som är utsatt på google maps som de kommer hålla till?

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Fredrik Reuter  
#451453 Hej,
Nej tyvärr. Jag hade lite svårt att hitta Håknäs då det verkar finnas ett samhälle i Nordmaling som också heter det. Enligt länken ovan ska det vara i Håknäs som ligger mellan Gräsmyr och Hössjö. Jag gjorde lite sökningar och hamnade godtyckligt där. :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451454 Okej! ja men det stämmer nog bra...

ett ställe kunde vara vid denna punkt
https://www.hitta.se/kartan!~63.81483,1 ... 8:19.80616

alternativt att det blir på andra sidan av vägen som går till gräsmyr, finns ett par större sandtag där det även finns en del infrastruktur som ex el...

vägarna söder om gräsmyrvägen var man iallafall och körde på igår, och vissa sträckor har blivit väl påkostade men finns inte så mycket äldre skog där...

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

mrlynx  
#451460 Själv håller jag till i Gräsmyr.
Jag antar att det är på Holmens mark dom tänker hålla till.
Tyvärr har Holmen avverkat ganska hårt på hela hössjöberget de senaste 10 åren så jag vet inte hur mycket skog dom har kvar att slutavverka i området.
Håknäs ligger mer åt nordost än pricken på kartan.

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Kse  
#451469 Juni 2018, alltså gott om tid att planera för hur vi ska bygga upp Skogsforums monter. Vilken plats har vi @Fredrik Reuter ? :wink:

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Fredrik Reuter  
#451470 En av de bättre! :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

totte  
#451490 Bara en mil från Degermyr, där jag bodde tidigare :grin: Svampbob bor inte så långt bort heller ett par mil eller så.

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

mooos73  
#451530 Jag bor i Vännäs, då hoppas jag vi ses där?
Vårat företag brukar sköta all avfallshantering åt SkogsNolia när det är i Västerbotten.

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Torbjörn Johnsen  
#480626 Här kommer några bilder från det tilltänkta SkogsNolia-området 2018. Det är en hel del förberedelsearbete gjort med vägbyggnation/förbättring och schaktning av monterytor på båda sidor om vägen. Hela slingan verkar vara ca 2,5 km om man går från entrén in till änden och tillbaka.

Vi försöker få ihop en Skogsforum-monter men det blir en del pusslande med tiden p g a skolavslutningar och examensdag. Ni som finns i den här landsdelen och kan tänka er att vara med i SFO-montern får gärna skicka ett PM till undertecknad.

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

svampbob  
#480638 Vilka datum blir det?

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Torbjörn Johnsen  
#480639 14-16 juni: torsdag - lördag

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

JensSkoog  
#480666 Bara 95 mil härifrån :d
Men det kolliderar väl med yngstadotterns skolavslutning.
Man blir inte populär om man inte ställer upp där när hon får sina papper.

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

i skogen  
#481295 Blir lite tätt på given nu när det är mässa varje sommar framöver!! vartannat år ger väl större möjlighet att det blir mera nyheter som visas upp på mässorna.
Dom stora maskintillverkarna har ju om jag förstått rätt haft synpunkter på det här.

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Smålandshuggarn  
#481392 Så har jag också förstått det. E ju inte gratis att ställa ut direkt, o så mycket nytt lär väl inte hända på ett år! Åker inte upp om int dom stora är där! :???:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).