Traktorer och processorer

Norcar 7545 4T i skogen?

11 inlägg 6517 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Norcar 7545 4T i skogen?

hav  
#450748 är det någon som har erfarenhet av Norcar 7545 4T i skogen om den är ett bra alternativ. jag är ute efter en maskin som funkar bra hemma på gården och i skogen.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Norcar 7545 4T i skogen?

Fredrik Reuter  
#450808 Hej,
Är det denna du menar?


Avatar Fallback

Re: Norcar 7545 4T i skogen?

hav  
#450812 Yes, det är den. Den verkar intressant

   TS
Avatar Fallback

Re: Norcar 7545 4T i skogen?

H-P  
#451410 Det fina med Norcar är att det finns vridbar stol så man kan sitta bakåtvänd om man vill ha en liten kranvatten efter. Hade själv ett grävaggregat på min A60 innan. Har dock aldrig varit i skogen med den. Men den store med band borde väll funka.

Avatar Fallback

Re: Norcar 7545 4T i skogen?

axwell  
#451458 Här ett längre klipp med flera modeller och massor med utrustningsförslag.
En Volvo är med på ett ställe, varifrån kommer denna Norcar :?:



Fick inte till 5 min-klippett, här förekommer delvis samma inslag men färre.

Avatar Fallback

Re: Norcar 7545 4T i skogen?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451484
axwell skrev:En Volvo är med på ett ställe, varifrån kommer denna Norcar :?:


Finsk nummerplåt på lastbilen.

De är finska.

Användarvisningsbild

Re: Norcar 7545 4T i skogen?

totte  
#451621 Norcars egen hemsida: http://www.norcar.com/sv

Användarvisningsbild

Re: Norcar 7545 4T i skogen?

skogjussi  
#451650 Den tillverkas I Finland/Nykarleby

Avatar Fallback

Re: Norcar 7545 4T i skogen?

Flax12  
#452169
hav skrev:är det någon som har erfarenhet av Norcar 7545 4T i skogen om den är ett bra alternativ. jag är ute efter en maskin som funkar bra hemma på gården och i skogen.

Intressant maskin. Hur tänkte du använda den i skogen? Kran, vagn osv..

Avatar Fallback

Re: Norcar 7545 4T i skogen?

hav  
#453963 Tänkte ha vagn antingen med kran eller utan och lasta med timer grip på frontlastare efter som den är så stark, funderingen är också om den är rätt balanserad för skogen.

OBS! Men överväger nu om det är värt pengarna och investera i en sådan här maskin det är väldigt mycket pengar, tittar på kompakttraktor nu har en tråd här på forumet nu. "Den bästa mini/kompakt traktorn för skog och hemma på gården?"

   TS
Avatar Fallback

Re: Norcar 7545 4T i skogen?

hav  
#456095 blir ingen Norcar, den är säker bra att ta sig fram men är för hög, tror inte den är balanserad för skogskörning. Drömmen är en liten jordbrukare med band och inte kosta skjortan. totar vidare.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).