Skotare

Cat 554

5 inlägg 4335 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Cat 554

thomasw  
#44332 Hej,

Någon som har erfarenhet av Cat 554 skotare?
Är det något att ha?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Cat 554

Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44896 Körde en sån i ca ett halv år. Riktigt smidig maskin, kanon i gallring. Den fick även köra lite ris hos oss vilket den inte är byggd för :P Men i gallring gjorde den ett kanon jobb :smile: Så går den otroligt mjukt, kan man inte tro om dom där små däcken, men det är den maskin som gått mjukast av dom jag kört.

Användarvisningsbild

Re: Cat 554

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44943 Vi hade 1088or på skolan. (skogsjan). Är ju i princip samma maskin. Tyckte dem gick väldigt stuttigt! Men de kanske har ändrade något sen de blev gula???

Användarvisningsbild

Re: Cat 554

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44946 Har väl starkare kran än tex. tj810, och är kanske något kraftigare överlag.
Dock ingen balanserad portalboggie.

Har kollat under en 554 -01 en gång, och det var väl ingen rolig slangdragning etc. Lite svårt att komma åt..
Ser ut att vara robust - men den var svetsad på lite småställen - runt midjelås mm.

Avatar Fallback

Re: Cat 554

Rickard Eklund  
#44966 Vi hade en skogsjan 1088 tidigare och dom har i princip samma uppbyggnad. Och på dom 12000 timmar vi körde så har jag har bara gott att säga förutom att den var lite stötig i besvärlig terräng, men det tror jag och många andra beror på boggielyften som inte riktigt hänger med. Apropå midjelåset så rekommenderade dom att man skulle svetsa fast hålet som finns på höger sida för där fanns stor risk för sprickbildning annars är det en stark maskin.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar