Skotare

Flyt!

43 inlägg 12685 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Flyt!

Knegarn  
#43088
masterchief skrev:
Knegarn skrev:
Jag kommentera precis en bild som du hade lagt upp föresten, en riktigt pärla! (nej den va inte grön :wink: )

Hittar inte komentaren :oops:
det var en ny 911.3 som du hade postat för ett bra tag sen

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Flyt!

masterchief  
#43090 Du måste blanda ihop mig med Engstrand 8) :lol:

Användarvisningsbild

Re: Flyt!

Thunborg  
#43093
masterchief skrev:Du måste blanda ihop mig med Engstrand 8) :lol:


Kanske blev sent i den finska bastun igår kväll =))

Användarvisningsbild

Re: Flyt!

Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43113 Kan säga att man va bra slut i skåpet efter att man huggit 1500 stam på 10 timmar me ett logmax 7000 :surp:

Användarvisningsbild

Re: Flyt!

Knegarn  
#43114
masterchief skrev:Du måste blanda ihop mig med Engstrand 8) :lol:

haha, yes :D föresten, va fan gör du hemma? iväg till bb med dig

Användarvisningsbild

Re: Flyt!

masterchief  
#43117
Knegarn skrev:
masterchief skrev:Du måste blanda ihop mig med Engstrand 8) :lol:

haha, yes :D föresten, va fan gör du hemma? iväg till bb med dig

Har tjatat hela helgen på frugan men det hjälper inte X(

Avatar Fallback

Re:

Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43265
Bengtz skrev:ja har väll som rekord å gallra 160 kubik på 8h i 0.10medelstam
skotningen har ja bara kommit upp i 225fub på 8h än så länge med en 1410b

ni kan va lugna ja har skrivit helt fel ska ju va 0.20 i medelstam :oops: men men ligger väll på 120-130stammar i timmen i 0,07medelstam ungefär.. men gör nog inte de nu heller har bara kört sluttavverkning på ett tag..

Användarvisningsbild

Re: Flyt!

masterchief  
#43269 Då är man lite lugnare 8)
Mitt personliga i gallring är 17m3fub 0,12 i timmen, iofs bara 3,5timmes körning sedan tog det tvärstop, kolvstången till matarhjulen gick av #:-s
Tilläggas bör att förstagallringen var skippad så det var stamtätt...

Avatar Fallback

Re: Flyt!

Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43347 ja det har ju en förmåga att gå sönder när man kör mer än vanligt :roll: men det var ju bra gjort ändå :wink: själv så ligger ja fortfarande på nybörjarstadiet har bara jobbat ett år :roll:

Användarvisningsbild

Re: Flyt!

Skog  
#44875 Hade rätt fin körning med "Hobbex traktorn" JD 810 idag, blev 300 m3 på precis 8h & 8 sortiment, kul att pressa "lillfjant" maskinen lite. :wink:

Avatar Fallback

Re: Flyt!

Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44881
Skog skrev:Hade rätt fin körning med "Hobbex traktorn" JD 810 idag, blev 300 m3 på precis 8h & 8 sortiment, kul att pressa "lillfjant" maskinen lite. :wink:

oj de lä ha blivit några lass då :shock:

Användarvisningsbild

Re: Flyt!

Skog  
#44885 Jo då blev 30 st, drygt att köra bara när kran är klen. skulle haft eran Elepfant i ställe,t går den fint? är jävligt avis på dig som får köra riktiga maskiner om dagen 😈 😈

Avatar Fallback

Re: Flyt!

Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44911
Skog skrev:Jo då blev 30 st, drygt att köra bara när kran är klen. skulle haft eran Elepfant i ställe,t går den fint? är jävligt avis på dig som får köra riktiga maskiner om dagen 😈 😈

hehe ja de är inte fel :P har inte hunnit prova elephanten riktigt än fick ju ut den idag så ja har kört ergo å sen han ja inte mer än att lägga på banden å fälla ut bankarna sen skulle ja hem men blir nog imorrn eller efter jul :P

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).