Bilar

Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilken??

83 inlägg 92118 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

superstig  
#427606 Fortsätt köra HI-LUX . Har kört dom sedan 1990.Toyota = Kvalitet.

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Seb macahan  
#427705 Det blir nog så. Jag är ju nöjd med den jag har.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

halvproffs  
#447618
anersimyra skrev:HA HA HA HA HA HA HA HA... :lol: :lol: :lol: :lol: HELT JÄVLA OOOOOTROLIGT. Bilhelvetet har stått på bilia sen 26 oktober, var den nya bakdiffen tagit vägen är det ingen som vet, eventuellt tillverkas den för närvarande i USA enligt Bilia. Nu är det ju så att Bilia i dag, alltså dagen datum upphör med Ford varför bilen transporterats till annan verkstad. Killen som kör bilen till nya verkstaden ringer och meddelar att bakaxeln är helt ok och att missljudet, precis som jag själv hela tiden hävdat kommer från FÖRDELINGSLÅDEJÄVELN... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


@anersimyra. Hur har det gått med Fården? Såg att du är vaken nu :grin:

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

anersimyra  
#447699 De hittar självklart inget fel då biljäveln är helt tyst när de provar den. Innan jag åkte från verkstan sa jag åt dem, ser ni mig bli bortförd av män i vita rockar så har missljudet återkommit..ja gissa vad som händer när jag kör iväg.. :shock: :shock: :shock: jag var då ändå tvungen att ha bilen då jag var beroende av 4WD på ett jobb. Första dagen på den nya avdelningen ska jag vända på ett helt plant men isigt gärde, men jag kommer fan ingenstans, jag lägger i lågen med samma resultat.. :shock: :shock: :shock: det visar sig vara antispinnen som inte går att lägga ur. Efter mycket trixande upptäcker jag att antispinnen går att lägga ur i 2WD läge men inte på hög 4WD. På lågen ska den läggas ur automatiskt men gör inte det. Detta var i januari och jag kontaktade Hedins bil. De e mycke nu, låter verkstan meddela, men vi hör av oss. Det gör de naturligtvis inte, trots mååååånga lämnade meddelanden ringer de inte åter. Jag började själv ringa i måndags utan att få svar, i går behagade de svara och gav mig en tid den 24/4, jag undrar hur de ska kontrollera antispinnens funktion på hårt underlag. Jag ger mig fan på att datorn visar ok då kontrollampan i bilen " säger " att antispinnen är urkopplad. Nej..biljävlar är det jävligaste som finns.. :sad: :shock:

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447784 crafter med 4wd från achleitner.
Kör själv en sådan och den är helt brutal!

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

JörgenO  
#447811
zeaflower skrev:crafter med 4wd från achleitner.
Kör själv en sådan och den är helt brutal!

Och vad är det för bil :?:

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

totte  
#447925
JörgenO skrev:
zeaflower skrev:crafter med 4wd från achleitner.
Kör själv en sådan och den är helt brutal!

Och vad är det för bil :?:


En Folkvagn: http://transportnytt.se/fyrhjulsdrivna- ... r-4-motion

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447947
totte skrev:
JörgenO skrev:
zeaflower skrev:crafter med 4wd från achleitner.
Kör själv en sådan och den är helt brutal!

Och vad är det för bil :?:


En Folkvagn: http://transportnytt.se/fyrhjulsdrivna- ... r-4-motion

Men för de pengarna får man ju betydligt fränare bilar, varför valde du en folka @zeaflower ?

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#448088 En Folkvagn: http://transportnytt.se/fyrhjulsdrivna- ... r-4-motion[/quote]
Men för de pengarna får man ju betydligt fränare bilar, varför valde du en folka @zeaflower ?[/quote]

@slurfi - min är ett par år gammal. För mig är den ultimat av flera anledningar - jag behöver skåpets storlek så pickup går bort direkt. Jag har tryckluftstyrda diffar (fram/mellan/bak) och lågväxel. Mig veterligen finns det bara en buss som kan matcha det och det är ett monster från iveco som är ännu dyrare. Man skall inte förväxla med ett vanligt 4-motion-system eller annat haldex.
Achleitner tog bara fram en fördelningslåda till den manuella lådan, annars hade automat varit att föredra. Även en v6 hade smakat fint...
Jag kan lägga in en bild på min för jag får tillbaka den från folieringen.

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#448089 Fint, jo det vore skoj att se en bild på din VW

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#448399 Har kört L200-10 som jag köpte -13 och körde ca 8000 mil utan problem,så för en månad sedan så hämta jag ut en ny L200-17,som jag hoppas kommer fungera lika bra! tittade även på hilux,men prisskillnaden och milkostnaden är för stor mellan dom,så valet var lätt!mycket bil för pengarna!

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

halvproffs  
#474568
anersimyra skrev:De hittar självklart inget fel då biljäveln är helt tyst när de provar den. Innan jag åkte från verkstan sa jag åt dem, ser ni mig bli bortförd av män i vita rockar så har missljudet återkommit..ja gissa vad som händer när jag kör iväg.. :shock: :shock: :shock: jag var då ändå tvungen att ha bilen då jag var beroende av 4WD på ett jobb. Första dagen på den nya avdelningen ska jag vända på ett helt plant men isigt gärde, men jag kommer fan ingenstans, jag lägger i lågen med samma resultat.. :shock: :shock: :shock: det visar sig vara antispinnen som inte går att lägga ur. Efter mycket trixande upptäcker jag att antispinnen går att lägga ur i 2WD läge men inte på hög 4WD. På lågen ska den läggas ur automatiskt men gör inte det. Detta var i januari och jag kontaktade Hedins bil. De e mycke nu, låter verkstan meddela, men vi hör av oss. Det gör de naturligtvis inte, trots mååååånga lämnade meddelanden ringer de inte åter. Jag började själv ringa i måndags utan att få svar, i går behagade de svara och gav mig en tid den 24/4, jag undrar hur de ska kontrollera antispinnens funktion på hårt underlag. Jag ger mig fan på att datorn visar ok då kontrollampan i bilen " säger " att antispinnen är urkopplad. Nej..biljävlar är det jävligaste som finns.. :sad: :shock:


Har du fått nån ordning på Fården? @anersimyra

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

anersimyra  
#474579 Jag lämnade det jävla öket till verkstan den 15/7 när jag for på två veckors semester, väl hemma hade de inte ens tittat på den, för en dryg vecka sedan transporterades bilhelvetet med trailer från Nyköping till Katrineholm för att undersökas av en expert som ska titta på den i morgon.. =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Arvid0  
#474657 Ja när man läser här så förstärks ens tankar om att bilarna ändå är ganska lika. Och att bra kontakt med säljare/stället är värt mer än vinterdäck på köpet.
De har olika styrkor o svagheter men ingen är ett givet köp.
Kompisen gick från L200 (-13) till Ranger (-15) och nu Vito 4x4(-16)
Han var mest nöjd med l200:an de andra har strulat mer eller mindre, han kör mest på asfalt och de var nya när han köpte dom.

Själv letar jag efter en fin japansk suv från runt - 90 med förhoppning om att kunna laga dem själv...

Ingen som tittar närmre på Mercedes pick-up?

Avatar Fallback

Re: Köpa Ny Hilux, Ranger, Amarok, L200, D-max, Ranger vilke

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474665 Har den nya Nissan Navara, mycket nöjd med komfort och kvalite, Mercedes pick-up bygger ju på Navarans chassi, känns som det enda som skiljer är fronten :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).