Traktorer och processorer

Hitckrok

7 inlägg 3169 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hitckrok

Borren  
#447088 Tjena där ute
Har en David Brown 995 (ärvetraktor) och ska försöka få ner hitckroken hur ska kvadranten till höger om stolen föras och vart skall läget på ventilen till vänster stå har jobbat järnet för att kunna bytta vagn tacksam för svar
// :(( Borren



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hitckrok

tallen100  
#447097 "Spaken" till höger om det är den du menar, ska uppåt för att lyftarmarna ska gå upp.
Ventilen (tipputtaget) ska väl skruvas in..
Sen har du väl någon spärr till själva hitcen som du får "dra" i när du fått upp lyftarmarna i bott.

Användarvisningsbild

Re: Hitckrok

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447271 Rör sig lyftarmarna?

Avatar Fallback

Re: Hitckrok

haltegarden  
#447273 Om jag kommer ihåg rätt skall trevägsventilen till höger om stolen stå i mittenläget.

Användarvisningsbild

Re: Hitckrok

Aqualize  
#447306 Hitchkrok, från engelsk hitch. Eller som vi också säger på svenska - lyftdragkrok.
(ja, det sved lite i ögonen så jag var tvungen att påpeka det :wink: )

Avatar Fallback

Re: Hitckrok

tallen100  
#447307 Ja se där, då var ett problem löst :d
Då är det bara problemet med att få ner hitchkroken kvar :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Hitckrok

totte  
#447366 Är väl så att ventilen skall ställas så att lyftarmarna kan höjas och sänkas. Så måste du leta reda på var utlösningen för kroken är, brukar vara en vajer eller något annat att dra i. Finns där inget att dra i så får du leta nere vid kroken om där finns någonstans där det skulle ha suttit något att dra i och fixa det som behövs. När du väl hittat utlösningen så är det lyftarmarna i topp, dra i utlösningen och så sänk lyftarmarna. Då skall kroken åka med ner. Om jag nu minns rätt, det var decennier sen jag kopplade vagn med hitchkrok och aldrig gjort det med en DB.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).