Skogsvagn (Huggarvagnar)

FILMER - Skogsvagnar

587 inlägg 460516 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Magnuc  
#445584 Dånåt.

FTG
Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hema  
#445608
Slurfi skrev:Stabil vagn, mjukt kört, mkt in och ut-skjut, fint i mina ögon.

Instämmmer! :)

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

lerbo  
#445627 Ett dröm ekipage helt klart[emoji106]

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JohannesG  
#447029 Manuellt fällt och sedan vinschat och kvistat med Vimek G30. I videon syns an av nackdelarna med en traktorprocessor jämfört med kranhängt aggregat: svårt att sortera olika sortiment.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Hema  
#447052 Trevlig kameraplacering, tummen upp.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

rikard_e  
#447482 Mycket bra klipp. Gillas :-bd

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JohannesG  
#447504 Tack, Tack!
Jo jag gillar också den vinkeln. Kranpelaren har ett litet utrymme som är som gjort för att sätta en kamera i, krävs mycket till för att slå i kameran där. Tänk om man haft en kamera som filmat i 3D, hade nästan blivit lite läskigt då. :shock:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Ådii  
#450053 Bidrar med ett sista klipp för denna vinter :smile:


Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

stegmaster  
#450102 Riktig trevlig film, som jag skrev i din andra tråd, :-bd
Funderar dock på några saker. :geek:
1: Kom kranen utan något skydd för bomkolvstången, eller har den falt av, eller nåt???
2: Går det slanger inne i bommen från igjenomgångerna på kranpelaren, eller ser det bara så ut???
3: Ser att du lägger i driften på vagnen en lite bit inn i filmen, er det för att flytta dig framåt med endast vagnens drivning, eller??

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Ådii  
#450118 Tack tack stegmaster :)
1. Jo den kom utan nåt skydd vilket inte är så bra eftersom man nog kan träffa kolven under lastning, så får se om det blir att bygga nåt eget som skyddar.
2. Slangarna ligger nog inne i bommen och kommer ut vid "knäet" till stickan. Men finns 2 hål mitt på varav ett till stickans cylinder och det andra till vischen .
3. Det stämmer, flyttade mig mestadels med vagnsdrivningen under filmen utom mot slutet när jag lastat klart.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JohannesG  
#451095 Körde lite USA-inspirerat idag, fungerade riktigt bra för denna typ av jobb. Jag slapp få mer ris än nödvändigt på åkern. Även helt underbart att mata processorn med kran och sedan slänga iväg riset i en hög för flisning. Även en närstudie på fingerarbetet med ett MOWI flerspaks ventilpaket.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skogsvagnar

Robertberg  
#451268 Riktigt bra film! Kul att se flerspakandet. Du och jag har lite olika körteknik ser jag.
Snyggt där på slutet att välta vagnen lite, så att de sista bitarna samlas på ena sidan i vagnen och blir enklare att ta i ett tag :wink:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Traktordave  
#451270 Bra film och riktgt kul att se det imponerande flerspakandet samtidigt som man såg kranrörelsen!

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451279 Riktigt skoj med splitvision mm, fortsätt.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skogsvagnar

JohannesG  
#451289 Kul att ni gillar filmen. Lär bli mer. Fast nu kommer det troligen bli mer jordbruksrelaterade filmer ett tag framöver. Det är ju den tiden på året. :grin:

Robertberg skrev:Riktigt bra film! Kul att se flerspakandet. Du och jag har lite olika körteknik ser jag.
Snyggt där på slutet att välta vagnen lite, så att de sista bitarna samlas på ena sidan i vagnen och blir enklare att ta i ett tag :wink:

Hur skiljer vår körteknik sig åt? Konsten att köra flerspak börjar bli utrotningshotad.
Hmm, syftet med att vippa på kärran var inte att rulla ihop bitarna, det blev mer en bieffekt... :wink: Är inga problem att ta det sista även om det ligger spridda på "flaket" även om det är relativt brett, men jag har ju 0,26m² grip, och det påverkar. :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).