Skogsvagn (Huggarvagnar)

Dränering vinsch motor

5 inlägg 2075 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dränering vinsch motor

jixxer  
#446928 Håller på och monterar radiostyrning på en gammal fmv vinsch och nu går dräneringen från motorn till retur som sitter på traktorn. vill rensa bort "onödiga" slangar och funderar på att sätta en kort slang från dräneringen till retur från motorn eftersom den bara kommer gå med belastning åt ena hållet borde det funka men när jag kör motorn åt andra hållet för att dra ut vajern kommer det ju bli ett tryck även där och då blir det trycket även hustryck. Så frågan jag ställer mig, kommer det funka eller skjuter jag tätningen i motorn?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Dränering vinsch motor

H-P  
#446944 Är det en dubbelverkande vinsch så kan du inte dra in dränerings slangen dit, den vill ju inte ha något mottryck. Sätt dit en klocka och mät för att vara säker.

Avatar Fallback

Re: Dränering vinsch motor

jixxer  
#446960 Jo motorn går o köra båda vägarna. jag får mäta o se vad trycket blir och blir det för högt får jag behålla dräneringsslangen o stå ut med det :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Dränering vinsch motor

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446974 Dränering direkt till tank, skulle vajern eller nåt köra fast när du kör ut den är risken stor att du blåser axeltätningen

Avatar Fallback

Re: Dränering vinsch motor

jixxer  
#446980
gnisten83 skrev:Dränering direkt till tank, skulle vajern eller nåt köra fast när du kör ut den är risken stor att du blåser axeltätningen


Jo jag kom på det med så jag får leva med dräneringsslangen :roll:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).